آفتاب

جنگ لفظی اسرائیل و کره شمالی به جنگ اتمی تبدیل می شود؟/ پیونگ یانگ و سیم آخر بمب اتم!

جنگ لفظی اسرائیل و کره شمالی به جنگ اتمی تبدیل می شود؟/ پیونگ یانگ و سیم آخر بمب اتم!

پس از اینکه کره شمالی، به‌سرعت به اظهارات رفیق گرمابه و گلستان نتانیاهو واکنش نشان داد، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با به تمسخر گرفتن آویگدور لیبرمن، با کنایه درباره او گفت:‌ بعد از بمباران سد اسوان در جنوب مصر، ساقط کردن حکومت حماس و ترور اسماعیل هنیه ظرف ۴۸ ساعت، این بار این وزیر با گستاخی علیه کره شمالی حرف‌هایی بی‌مسئولانه زده است!

گويا کره شمالی قصد کوتاه آمدن ندارد و می خواهد در یک پیچ مهم تاریخی، یک بار برای همیشه، هم تکلیف خود و هم تکلیف دشمنان خود را روشن کند. انگار دنیا هم از پاردوکس شمالی و جنوبی شبه جزیره کره خسته شده و می خواهد هر جوری شده ولو به اجبار، وحدت را به این سرزمین بازگرداند. در این میان، کیم جون اون، رهبر جوان کره شمالی شاید بدشانس ترین میراث دار پدربزرگ و پدرش باشد؛به احتمال بسيار زیاد، تکلیف فروپاشی کره شمالی کمونیست در زمان او مشخص خواهد شد!
خط نشان «اون» برای رژیم صهیونیستی!
نتانیاهو و دار و دسته اش، دشمنان فراخاورمیانه ای پیدا کرده اند که حسابی آن‌ها را ترسانده است؛ حالا جدای از اینکه سوریه، ایران، لبنان یا فلسطین تهدیدهای بالقوه امنیت اسرايیل محسوب می شوند، گزینه ای بالفعل نیز به این جمع اضافه شده که یک فرق اساسی با آن کشورها دارد! پیونگ یانگ، مسلح به تسلیحات اتمی است و اگر اون، قاطی کند، آن وقت تل آویو، وجود خارجی نخواهد داشت! دیگر حتی نتانیاهو و دار و دسته اش نمی توانند روی قدرت بازدارندگی گنبد آهنین حساب باز کنند و شاید در عرض چند ثانیه،شهرک های صهونیستی مثل دومینو، یک به یک فروبریزند!
شروع جنگ لفظی از سوی لیبرمن
این وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود که آتش جنگ لفظی را شروع کرد؛ آویگدور لیبرمن، سیاست رهبر کره شمالی را در جهت ضربه زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی دانسته و گفته بود،« او رهبر تندروی جامعه‌ای بنیادگراست».در واکنشی سریع و خشمگین به این صحبت ها، وزارت خار جه کره‌شمالی، خیلی صریح و روشن تاکید کرد که اظهارات اسرايیلی، چالشی برای پیونگ‌یانگ محسوب می شود و پیام ما این است که به هرکس که شخصیت رهبر ما را زیر سوال ببرد، رحم نخواهیم کرد!
جنگ داخلی در رژیم صهیونيستی
پس از اینکه کره شمالی، به‌سرعت به اظهارات رفیق گرمابه و گلستان نتانیاهو واکنش نشان داد، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با به تمسخر گرفتن آویگدور لیبرمن، با کنایه درباره او گفت:‌« بعد از بمباران سد اسوان در جنوب مصر، ساقط کردن حکومت حماس و ترور اسماعیل هنیه ظرف ۴۸ ساعت، این بار این وزیر با گستاخی علیه کره شمالی حرف‌هایی بی‌مسئولانه زده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر قدرتی بر وزیرانش ندارد، و زیرانی که با گستاخی وراجی می‌کنند».
آمریکا، آتش بیار معرکه!
از سوی دیگر، ترامپ و مشاورانش خیال عقب نشینی در باره اون را ندارند و سئول، همسایه جنوبی نیز مثل یک همراه تمام عیار، واشنگتن را پشتیبانی می کند؛ کره جنوبی که الان حتی رییس جمهور ندارد، اعلام کرده که آمریکا هزینه یک میلیارد دلاری استقرار سیستم سپر دفاع موشکی در خاک این کشور را می پردازد.
پیشتر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا خواستار تجدید نظر در توافق تجاری با کره جنوبی و دریافت بهای تجهیزات دفاع ضد موشکی ارسالی به آن کشور شده بود!
ترامپ گفته بود در نظر دارد «توافق وحشتناک» تجاری با کره جنوبی را بر هم بزند یا دوباره درباره آن مذاکره کند.نصب این شبکه دفاعی براساس توافقی صورت می‌گیرد که سال گذشته (۲۰۱۶) بین دولت باراک اوباما و دولت پارک‌گون-های، رییس جمهور برکنار شده کره جنوبی امضا شد. براساس این توافق، کره جنوبی موافقت کرد از تولید داخلی سیستم‌های موشکی خودداری کند و به جای آن، از کمک آمریکا در این زمینه برخوردار شود.
از سوی دیگر، جان کلی، وزیر امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: این مساله بعید است که کره شمالی در واکنش به اظهارات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آزمایش موشکی انجام داده باشد اما این مساله قطعیت دارد که پیونگ یانگ در حال پیشرفته‌کردن فناوری‌های موشکی و اتمی خود است.
رییس جمهور فیلیپین هم وارد ماجرا شد
رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین هم خودش را به وسط معرکه رسانده و گفته که کشورهای جنوبی شرق آسیا به شدت نگران این مساله هستند که تنش میان آمریکا و کره شمالی شدت یابد و یک گام نامناسب، به فاجعه‌ای تبدیل و آسیا نخستین قربانی یک جنگ اتمی شود! انگار او یادش رفته که ژاپن آسیایی یک‌بار قربانی شده است!
وی ادامه داد: آمریکا، ژاپن، چین و کره جنوبی با فردی در افتاده‌اند که از شلیک موشک لذت می‌برد. وی گفت: من با ترامپ درباره این مساله صحبت می‌کنم تا به کره شمالی اجازه ندهیم اوضاع را تحت کنترل خودش بگیرد. کیم‌جونگ اون به دنبال پایان دادن به جهان است و این دقیقا چیزی است که باعث خوشحالی او می‌شود. او همیشه می‌خندد، اما او می خواهد ما را نابود کند.
مهدی دل روشن/قانون
کد N1687466

وبگردی