آفتاب

افتتاح 15 هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید در دو سال گذشته

افتتاح 15 هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید در دو سال گذشته

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از افتتاح 15 هزار کیلومتر مسیر هوایی جدید خبر داد و گفت: پروازهای عبوری از فراز آسمان ایران در سال گذشته نسبت به سال 95 یازده درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم افتتاح 5هزار و 200 کیلومتر راه هوایی جدید در قالب بخش دوم فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهر با بیان اینکه در بخش اول این فاز در سال 94 7هزار و 800 کیلومتر راه هوایی جدید افتتاح شد گفت: در سال 95 دوهزار کیلومتر راه هوایی جدید افتتاح کردیم امروز هم 5هزار و 200 کیلومتر مسیر هوایی جدید به افتتاح رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه در تلاش هستیم ترافیک پروازی موجب فضای کشور را حفظ کنیم گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش رادارها در فاز دوم و سوم پروژه آسمان ایرانشهر در فاز رقابتی‌تر کار می‌کنند.

مه‌آبادی با بیان اینکه پروازهای عبوری در سال 95 نسبت به سال گذشته نزدیک به 11 درصد رشد داشت گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مسیرهای عبوری کشورمان وجود نقاط بحرانی بود که مورد اعتراض سازمان‌های بین‌المللی هم قرار داشت.

وی افزود: تا پیش از اجرای پروژه مدیریت آسمان ایرانشهر مسیرهای یکطرفه و غیرموازی وجودد اشت که این باعث شکست و پیچش‌های مسیرهای هوایی ایران شده بود. پس از اجرای فاز اول طرح ایرانشهر 80 درصد ترافیک فضای کشور در مسیر مستقیم، موازی و یکطرفه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه سکتورهای مرکز کنترل فضای کشور از 7 سکتور به 13 سکتور افزایش پیدا کرده است گفت: در آینده‌ای نزدیک مسیر هوایی در ارتفاع بالای 28هزارپا هم ایجاد می‌شود.

مه‌آبادی با اشاره به فضای رقابتی در ایجاد مسیرهای هوایی گفت: متاسفانه در جنگ رقابتی با عراق در مورد ایجاد مسیرهای جدید هوایی دیر جنبیدیم و آمریکایی به عراقی‌ها کمک کردند و با کمک آمریکایی‌ها چندین رادار موبایل در عراق ایجاد شد و تعرفه این مسیرها را کاهش دادند و در این حوزه با چالش مواجه شدیم.

کد N1687196

وبگردی