آفتاب

تمرکز "تابستان" بر بخشی از آدمی که جنسیت نمی‌شناسد

تمرکز "تابستان" بر بخشی از آدمی که جنسیت نمی‌شناسد

سعدی محمدی، نویسنده و کارگردان نمایش «تابستان» با بیان اینکه «در اجرای این نمایش تلاش شد تا به اعمال و رفتار آدمی پرداخته شود» گفت: آنچه به زعم من و گروه‌مان در تئاتر ما کم است، ارزش کردار آدمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش تابستان به نویسندگی و کارگردانی سعدی محمدی، از دانشگاه تربیت مدرس در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور دارد.

محمدی در رابطه با این اجرا گفت: تابستان نمایشی‌ست درباره بخشی از آدمی که جنسیت نمی‌شناسد. آن بخشی که هنوز به دام برچسب‌ها نیافتاده و بکر است.

او ادامه داد: داستان تابستان در حقیقت محصول یک سال تنهایی و سکوتی بود که نگارنده این نمایش با آن سر کرد. سالی داغ و تابستانی در اتاقی کوچک با دیوارهای بیمار. جایی که مرز میان زندگی و قصه از بین رفت و انسانی نحیف از درون تخت نگارنده زاده شد. پیرمردی عریان در کوفت و زن و مردی مشاجراتشان را در سکوت به همسایگی ما آوردند.

محمدی خاطرنشان کرد: همه این آدم‌ها در قصه نمایش «تابستان» مهمان نگارنده بودند. شب‌ها برایشان غذا می‌پختم و روزها بیدارشان می‌کردم و در سکوت به نظاره‌شان می‌پرداختم.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه «در اجرای این نمایش تلاش شد تا به اعمال و رفتار آدمی پرداخته شود» گفت: آنچه به زعم من و گروه‌مان در تئاتر ما کم است، ارزش کردار آدمی است.

محمدی ادامه داد: اما به چه ترتیب؟ با تعمق کردن در اجزای هر عمل. در سکوت و با تمرکز بر اجزای آن اعمال. هدف ما فهم و انتقال دیدنی بودن این اعمال بود.

او یادآور شد: دومین مساله‌ای که در اجرای نمایش به آن پرداختیم اهمیت دادن به رویدادها بود. بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی که بر رفتار آدمی تاثیر می‌گذارند.

محمدی همچنین با اشاره به عوامل نمایش تابستان، گفت: حجت زینالی و من دو بازیگر این نمایش هستیم و کاوان کریمی به عنوان دستیار کارگردان، آزاده حیدری مدیر روابط عمومی، محسن حمیدی مسئول اتاق فرمان و ژینا فاتحی راد در مقام مدیر صحنه با نمایش همکاری می‌کنند.

کد N1686780

وبگردی