آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برخی مراجع تقلید به وضعیت بانکداری کشور انتقاد دارند

برخی مراجع تقلید به وضعیت بانکداری کشور انتقاد دارند

مشهد- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعضی مراجع در سال‌های اخیر از وضعیت بانکداری کشور به صورت صریح انتقاد کرده‌اند.

حجت‌السلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظر مراجع معظم عظام تقلید در مورد بانکداری اسلامی از رسانه‌ها شنیده شده است و بعضی از مراجع در سال‌های اخیر نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان داده‌ و از وضعیت بانکداری کشور به طور صریح انتقاد کرده‌اند. 

وی افزود: جریمه دیرکرد که در نظام بانکداری کشور وجود دارد، یکی از انتقادهای مراجع تقلید است و در جلسات فقهی که برای بررسی اصلاح نظام بانکی تشکیل شده است برخی مراجع یا نماینده آنها حضور داشته اند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، یک مرکز تحقیقاتی اسلامی در قم دارد که تعداد قابل توجهی از طلاب اقتصاد خوانده که در سطوح عالی فقه هستند، حضور پیدا می‌کنند و بخش فقهی اصلاح نظام بانکی با نظارت آن‌ها تهیه و تدوین شده است. 

وی با اشاره به اینکه با بدنه حوزه، دفاتر و مراجع معظم تقلید ارتباط موثر و خوبی را داشته‌ایم، ادامه داد: چنین ادعایی که متنی توسط مراجع نسبت به وضعیت بانکداری نوشته شده و یا صراحتا توسط آن‌ها تایید شده است، نداریم. 

بحرینی خاطرنشان کرد: آیت الله مکارم شیرازی به طور صریح طرح بانکداری اسلامی را مطالعه و تایید کرده‌اند و به نمایندگان مجلس توصیه تصویب هرچه سریعتر این طرح را کرده‌اند، ولی سایر مراجع تا به حال چنین اظهار نظری را نداشته‌اند.

کد N1686270

وبگردی