آفتاب

اجرای گروه"آلتون" از آذربایجان در تالار وحدت

اجرای گروه"آلتون" از آذربایجان در تالار وحدت

گروه موسیقی"آلتونِ" از کشور آذربایجان 16 اردیبهشت کنسرتی را به سرپرستی محمد مطلق و خوانندگی آبگول میرزا علی اف، در تالار وحدت تهران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد مطلق (سرپرست و نوازنده ناقاره) درباره کنسرت گروه "آلتونِ" گفت: جمعی از موزیسین‌های توانمند کشور آذربایجان مانند صاحب پاشازاده (نوازنده تار)، طغرل اسدلایف (نوازنده کمانچه)، آبگول میرزا علی اف (خواننده)، فرید ممداف (نوازنده گارمون)، رامیل ولی اف (نوازنده کیبورد) و (امین موسی اف (نوازنده قوشا ناغارا)، مجموعه قطعاتی از موسیقی اصیل آذری را به خوانندگی (آبگول میرزا علی اف) اجرا خواهند کرد.

وی افزود: این رپرتوار متمرکز بر اجرای آثاری ازجمله "سماء شمس"، اجراهای "کازوز و لزگینکا" است که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و تمام تلاش این مجموعه موسیقایی، معرفی آثاری با اصالت از موسیقی آذری است.

محمد مطلق با اشاره به اوضاع امروز ارائه موسیقی در اجراهای زنده عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که بیشتر بجای کار کردن بر ارزش و محتوای هنری آثار، بسیاری از موزیسین‌ها برای برگزاری اجراهای موسیقی متعدد و بلیت فروشی برنامه‌های خود، به میزان نور، لیزر، بخار، افکت و حرکات موزون در اجراها می‌پردازند.

این موزیسین گفت: ارزش واقعی موسیقی قدرتمند آذربایجانی، با ازدیاد برخی نگاه‌های سطحی به این سبک در سطح کشور، بسیار کمرنگ شده است. عده‌ای به اجرای موزیک زنده، واژه کنسرت را اطلاق می‌کنند که این صحیح نیست، چرا که ما در مراسم جشن و شادی هم اجرای زنده موسیقی داریم و به آن کنسرت نمی‌گوییم؛ کنسرت به اجرای یک موسیقی فاخر، قدرتمند و دارای نگرش و پیام آوری خاص ملی و بین المللی واقعی اطلاق می‌شود.

کد N1686123

وبگردی