آفتاب

استاندار قزوین: سیاه نمایی و تخریب دولت روش مناسبی برای کسب رای نیست

استاندار قزوین: سیاه نمایی و تخریب دولت روش مناسبی برای کسب رای نیست

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: تخریب دولت و سیاه نمایی ها علیه آن روش مناسب و اخلاقی برای جلب توجه و کسب رای نیست.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز جمعه در نشست شورای اداری بخش ضیاء آباد که در بخشداری این شهر برگزار شد، افزود: بخش ضیاء آباد با داشتن چهره های ماندگار ورزشی و شهدا و آزادگان برجسته دفاع مقدس برای مردم استان نقطه ای شناخته شده است.
وی در ادامه به تلاش های دولت تدبیر و امید برای حل مسائل و مشکلات مردم در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: دولت با وجود تمامی محدودیت های مالی و کمبود اعتبارات تلاش می کند نیازهای آموزشی، بهداشتی، عمرانی و اجتماعی مردم را به شکل مطلوب مرتفع سازد.
همتی در ادامه با بیان اینکه دشمنان از آغاز انقلاب پیوسته به فکر توطئه‌ و نیرنگ علیه نظام و کشور ما بوده اند، افزود: دشمنان پس از نتیجه نگرفتن از شیوه های گذشته خود به دکترین تحریم های اقتصادی و فروپاشی از درون روی آوردند که خوشبختانه با دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید و حمایت رهبری و مقاومت مردم، این توطئه خنثی و بی اثر شد.
استاندار قزوین به گشایش های حاصل شده در پی دیپلماسی فعالانه دولت اشاره کرد و گفت: با سیاست های دولت تدبیر و امید امروز در زمینه ورود داروهای نایاب، تجهیزات دانش و فناوری برخلاف دوران تحریم ها با مشکل خاصی مواجه نیستیم و با تمامی دنیا در حال داد و ستد و تعامل هستیم.
همتی اضافه کرد: به دلیل سیاست های نادرست در گذشته 18 قطعنامه توسط شورای حکام سازمان انرژی اتمی و شواری امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان منعقد شد که ایران هراسی را در دنیا به دنبال داشت و ناپایداری های به وجود آمده در کشور اقتصاد ایران را به یک هواپیمای در حال سقوط تبدیل کرده بود اما این دولت از سقوط این هواپیما جلوگیری کرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با اقتدار و با پشتیبانی از حمایت های رهبری و مردم در برابر 6 کشور ابر قدرت دنیا به توافق هسته ای دست یافت، افزود: اگر تمامی آنچه در این مذاکرات گذشت و آنچه به دست آمد بیان شود بسیاری از زبان ها از انتقاد فرو می ماند ولی مصلحت کشور چنین ایفا نمی کند.

** برخلاف برخی صحبت های منتقدان، فعالیت های هسته ای کشور متوقف نشده است
همتی با بیان اینکه بسیاری از منتقدان می پندارند فعالیت های هسته ای کشور متوقف شده است، افزود: برخلاف این دیدگاه، فعالیت های هسته ای کشور با سرعت و شتاب بیشتری از گذشته در حال پیشرفت است به گونه ای که در همین استان قزوین 2 طرح مربوط به انرژی هسته ای اجرا و در حال اجرا می باشد که شامل دومین مرکز پرتودهی صنعتی بومی در قزوین که ماه قبل شاهد افتتاح آن بودیم و دیگری طرح چشمه نور است که در حال پیگیری می باشد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط استقرار دولت تدبیر و امید، رشد منفی اقتصادی 6.8 درصدی، افزایش نرخ ارز، تورم 44 درصدی و کاهش قدرت خرید مردم را از جمله مشکلاتی که دولت یازدهم در آغاز به کار با آن روبرو بود، خواند و افزود: دولت تدبیر و امید که عصاره رای ملت است با مصلحت اندیشی و پیروی از عقلانیت و تدبیر، قفل و زنجیرهای تحریم را که به دست و پای اقتصاد کشور بسته شده بود باز کرد و شیوه ای نو در حل مسائل و معادلات جهانی گشود.
وی با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال برای حل مشکلات اقتصادی کشور، افزود: باید براساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر درون زا و برون نگر بودن اقتصاد به دنبال کاهش وابستگی به نفت و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری و صادرات غیرنفتی در کشور باشیم که در دولت یازدهم در این زمینه ها توفیقات زیادی به دست آمد که این راه باید تداوم پیدا کند.

** در دولت تدبیر و امید، صادرات برای نخستین بار از واردات پیشی گرفت
استاندار قزوین به موفقیت های دولت تدبیر و امید در زمینه صادرات نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای اولین بار در کشور پس از انقلاب، صادرات کشور یک میلیارد دلار از واردات پیشی گرفت و قاچاق کالا از 25 میلیون دلار به 15 میلیون دلار کاهش یافت که نشان دهنده درستی مسیر انتخاب شده در اداره کشور بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برخی شعارها مبنی بر افزایش چند برابری یارانه ها یا ایجاد سالانه پنج میلیون شغل در کشور، افزود: طرح اینگونه شعارها در آستانه انتخابات نشان می دهد برخی داوطلبان ظرفیت های اقتصادی کشور را به خوبی نمی شناسند و باید اذعان کرد عملگرایی در این حوزه به آگاهی و اطلاعات دقیقتری نیازمند است.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید صادقانه و کارشناسی شده با مردم صحبت کنیم، افزود: با نزدیک شدن به آستانه انتخابات حجم تخریب ها و سیاه نمایی ها علیه دولت افزایش یافته است که این موضوع در جامعه اسلامی ما اخلاقی و شایسته نیست.

**برخی منتقدان دولت از جاده انصاف خارج شده اند
همتی ادامه داد: در آستانه انتخابات، حجم تخریب ها علیه دولت سرعت گرفته و برخی به سیاه نمایی مشغول هستند درحالیکه انتظار می رود با مردم صادقانه سخن گفت برخی در انتقاد از دولت از جاده انصاف خارج شده اند.
همتی افزود: کسانی که با قصد و نیت تخریب دولت می خواهند خود را معرفی کنند باید بدانند این کار نه مورد رضای خداوند و مردم است و نه نتیجه و ثمری به دنبال خواهد داشت.
استاندار قزوین در ادامه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: اکنون با توجه به شرایط حساس کشور و روی کار آمدن فرد غیرمتعادلی در آمریکا به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و دولتی با تدبیر و درایت با دیپلماسی فعال بیش از گذشته نیازمندیم تا توطئه‌های دشمنان را مانند گذشته خنثی سازیم.
وی همچنین با اشاره به دستآوردهای دولت تدبیر و امید در استان، گفت: در بخش کشاورزی اجرای آبیاری قطره ای از سال 74 تا دولت یازدهم 21 هزار هکتار بوده است اما در سه و نیم سال گذشته 26 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در دست اجرا قرار دارد و در سایر زمینه ها شامل داربستی کردن باغ ها، مدیریت منابع آب نیز پیشرفت ها محسوس بوده است.
همتی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با وجود کاهش درآمدهای نفتی شاهد افزایش چشم گیر اعتبارات ارزش افزوده شهرداری ها بوده ایم، ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا دولت یازدهم منابع دولتی اختصاص یافته از محل ارزش افزوده به شهرداری های استان یک هزار و 900 میلیارد ریال بوده اما از سال 92 تاکنون 6 هزار و 668 میلیارد ریال با این شرایط مالی پرداخت شده است.
استاندار قزوین همچنین با اشاره به مجموع اعتبارات دهیاری های استان، گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 92، 900 میلیارد ریال و در این دولت یک هزار و 630 میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت بهداشتی و عمرانی روستاها اختصاص یافته که نشان دهنده جهت گیری درست و سالم دولت بوده است.
وی همچنین افزود: ساخت سه هزار واحد مسکونی نیازمندان در شهرهای زیر 20 هزار نفر به همراه یک هزار و 300 واحد برای مددجویان کمیته امداد و یک هزار و 800 واحد برای معلولان سازمان بهزیستی و 500 واحد برای خانواده ایثارگران و شهدا در این دولت اجرا شده و یا در دست اجرا است و در سال 96 برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی دیگر نیز هدف گذاری کرده ایم تا مشکل مسکن در استان را حل کنیم.

** ساخت یکی از بزرگترین مجتمع های گلخانه ای کشور در بخش ضیاءآباد
استاندار قزوین در ادامه از ساخت یکی از بزرگترین مجتمع های گلخانه ای کشور در بخش ضیاء آباد خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این طرح بزرگ در حال پیگیری است.
وی در پایان در خصوص حل مشکلات بخش ضیاء آباد از قبیل تسریع در احداث جاده ضیاءآباد به آبترش، اجرای آبیاری قطره ای و داربستی کردن باغات این بخش، تکمیل سالن ورزشی ضیاء آباد، پیگیری دریافت سیگنال های شبکه قزوین در این بخش، احداث شهرک گلخانه ای در 870 هکتار در شهرستان تاکستان و تکمیل سد نهب تاکستان دستورات لازم را به مدیران دستگاه های اجرای مربوطه صادر کرد.
در ادامه امام جمعه، شهردار و بخشدار ضیاء آباد و فرماندار تاکستان مهمترین مشکلات این بخش را با استاندار قزوین در میان گذاشتند.
بخش ضیاء آباد به مرکزیت ضیاء آباد در 70 کیلومتری جنوب مرکز استان قزوین واقع شده است.
6101*6128
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1685821

وبگردی