آفتاب

ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان به چهار میلیون و 800 هزار تن در سال افزایش می یابد

ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان به چهار میلیون و 800 هزار تن در سال افزایش می یابد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: با بهره برداری از مرحله نخست این کارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در استان از 3 میلیون و 300 هزار تن به 4 میلیون و 800 هزار تن در سال افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرتضی یزدخواستی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار هرمزگان از این کارخانه گفت: مرحله نخست این کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم، آماده بهره برداری است.
وی یادآورشد: برای نخستین بار در کشور است که در این کارخانه آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم تولید می شود که ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهمترین ویژگی های بریکت گرم است.
یزدخواستی با بیان اینکه برای ساخت این کارخانه 5 هزار و 780 میلیارد ریال هزینه شده ،توضیح داد:با بهره برداری از این کارخانه برای 350 نفر به صورت مستقیم و 4 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد:ظرفیت این کارخانه تولید 5 میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجی تولید می شود .
به گفته یزدخواستی، فناوری تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور ،سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در اختیار این کارخانه است.
ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده است.
هرمزگان با 10 درصد تولید فولاد کشورحائز رتبه سوم است و صبا فولاد خلیج فارس سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
شبد**7198/6048**1010
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: حسن معظمی
کد N1685043

وبگردی