آفتاب
در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر؛

موسوی: وزارت ورزش در آیین‌نامه تجدید نظر کند/شائبه رانت وجود دارد

موسوی: وزارت ورزش در آیین‌نامه تجدید نظر کند/شائبه رانت وجود دارد

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به محدودیت ایجاد شده در آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی گفت: وزارت ورزش باید در این مورد تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدفرید موسوی با اشاره به اینکه آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بر اساس جلوگیری از ورود افراد غیرکارشناس و بدون ضابطه به عرصه ورزش ابلاغ شده است، گفت: اما باید توجه داشت که محدودیت ایجاد شده در آیین‌نامه مذکور شائبه بروز فساد و رانت را دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین‌نامه کنونی دارای ابهامات متعددی است از این رو ضرورت بازنگری در تدوین این آیین‌نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال در آیین نامه عنوان شده ارائه تأییدیه کتبی حداقل از ۵ نفر از اعضای مجمع از میان هیئت‌های استانی و نمایندگان نهادهای عضو ضروری است لذا کسانی که این تأییدیه ها را بگیرند، وام‌دار افراد خاص می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای رفع مشکل کنونی گسترش دایره افراد صدور تأییدیه است، تصریح کرد: بر همگان واضح است که تأییدیه کتبی به منظور احراز شرایط تخصصی یک کاندیدا است اما برای اینکه این افراد بعدا وام‌دار یکسری افراد نشوند باید این مهم رفع شود.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار دیگری برای افزایش کیفیت آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و رفع مشکلات کنونی، خاطرنشان کرد: باید شرایط را طوری درنظر گرفت تا افراد و کاندیداها نه تنها از هیات‌های استانی بلکه از قهرمانان و سایر افراد صاحب‌نام رشته‌های تخصصی نیز بتوانند تائیدیه بگیرند و حتی ضرورت دارد امکان ارائه برگه تائیدیه کتبی به چندین کاندیدا توسط یک فرد نیز وجود داشته باشد.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر امروز چهارشنبه در گزارشی(http://www.mehrnews.com/news/3959456/) به وجود مشکلات و نواقصی در آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون های ورزشی اشاره کرد که با واکنش برخی نمایندگان مجلس از جمله سیدفرید موسوی همراه شده است.

کد N1684950

وبگردی