آفتاب

روحانی سوری: تامین منافع امت اسلامی در گروی حفظ وحدت است

روحانی سوری: تامین منافع امت اسلامی در گروی حفظ وحدت است

مشهد-ایرنا-امام جمعه مسجد اموی شهر دمشق گفت: بدون تردید تامین منافع امت اسلامی در جای جای کشورهای اسلامی در گرو حفظ وحدت،همدلی و همبستگی است و این یکی از مهمترین موضوعاتی است که قران کریم بر آن بسیار تاکید دارد.

مامون رحمه روز چهارشنبه در سفر به شهرستان تایباد خراسان رضوی و در بازدید از مسجد جامع احناف این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت کنونی جهان اسلام بیانگر این است که امروز دشمن از وحدت میان مسلمانان هراس دارد، از این رو مهمترین برنامه ای که دشمنان دنبال می کنند،خدشه دار کردن وحدت جهان اسلام است.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام از صدر تا کنون همواره در پی ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دنیای جهان اسلام بوده و برای خدشه دار کردن آن از هر اهرمی استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با راه اندازی اسلام هراسی قصد نابودی این دین الهی را دارند، از علمای تسنن و تشیع خواست به درستی روشنگری کنند تا دشمن به هدف خود در اسلام هراسی نرسد.
وی گفت:راه اندازی جنگ های داخلی و قومیتی در برخی از کشورها برای مقابله با گسترش اسلام است و دشمن با بر افروختن آتش در منطقه به دنبال منافع خود بوده و همه مسلمین باید با قاطعیت در مقابل این هجمه ها بایستند و پرچم اتحاد دنیای اسلام را به اهتزاز در آورند.
وی به نقش و جایگاه علماء و روحانیون در خنثی کردن نقشه های دشمنان اشاره کرد و افزود: روحانیون و علماء همواره مدافع راستین و حقیقی اسلام ناب بوده و هدایت جامعه به سوی ارزش های اسلامی، مدیون و مرهون زحمات علما و روحانیون است.
وی گفت:در برهه حساس کنونی مهمترین وظیفه مسلمانان ابتدا شناخت دشمن و سپس شناخت راه های نفوذ آنها در میان امت اسلامی است که همه ما وظیفه داریم در این راستا با بیداری و هوشیاری گام برداریم.
بازید از بنای تاریخی مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی و حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد از توابع شهرستان تایباد از دیگر برنامه های مامون رحمه امام جمعه مسجد اموی شهر دمشق در سفر به شهرستان تایباد بود.
شهرستان 117هزار نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
/60127494 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1684945

وبگردی