آفتاب

استاد دانشگاه:مشارکت گسترده درانتخابات سبب افزایش مسئولیت نظام در برابر جامعه می شود

استاد دانشگاه:مشارکت گسترده درانتخابات سبب افزایش مسئولیت نظام در برابر جامعه می شود

مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات سبب افزایش احساس مسئولیت نظام و مسئولان در مقابل خواست جامعه، امید به بهبود شرایط و حل مشکلات مردم می شود.

روح الله اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این رو نقش و تاثیر گروه های مرجع اعم از سیاسی، دانشگاهی، فرهنگی، علما و دیگر گروه ها در این حوزه برای ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.
وی اضافه کرد: انتخابات ساز و کاری است که از طریق آن مردم می توانند در فرآیندهای سیاسی مشارکت داشته و درحکمرانی محلی و ملی تاثیرگذار باشند.
اسلامی ادامه داد: مشارکت حد اکثری در انتخابات می تواند مانع از بروز فساد، ناکارآمدی و جلوگیری از بهم ریختن تعادل نظام اداره کشور شود.
این استاد دانشگاه گفت: شاید مشارکت مردم در انتخابات ارتباط مستقیم با امنیت نداشته باشد، اما حضورر گسترده مردم در صحنه در کاهش فساد و کارآمدی نظام سیاسی که باعث اقتدار مجموعه نظام و امنیت ملی می شود، نقش تاثیر گذار دارد.
عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد یادآورشد: 100 سال پیش فرآیند مشارکت سیاسی مردم ایران در دوره مشروطه تعریف شد، به همین دلیل ملت ایران امروز بیش از یک قرن در این حوزه سابقه دارد.
وی ادامه داد: با شکل گیری انقلاب اسلامی این مشارکت شدت یافت و از شکل اشرافی آن خارج شد و در هر یک از انتخابات چهار دهه اخیر اعم از ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان رهبری، مردم می توانند نمایندگان خود را مشخص کنند و بخش هایی از نظام سیاسی مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند که امری بسیار ارزشمند است و باید از آن حراست شود.
1906/18581/6043
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** تنظم کننده: حسین کریم زاده ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1684658

وبگردی