آفتاب
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مراکز فرهنگی کیش می تواند محلی برای فروش آثار هنرمندان باشد

مراکز فرهنگی کیش می تواند محلی برای فروش آثار هنرمندان باشد

کیش - ایرنا - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت : مراکز فرهنگی کیش را می توان علاوه بر نمایش آثاری هنری به محلی برای فروش و حراج آثار هنرمندان تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا ،اکبر ترکان سه شنبه شب در ادامه برنامه های بازدید خود در سفر به کیش ، از قسمت های مختلف چند هتل در حال ساخت و در آستانه بهره برداری بخش خصوصی دیدن و در گفت وگو با سرمایه گذاران مطالبی بیان کرد.
مجموعه فرهنگی و موزه خلیج فارس یکی دیگر از طرح هایی بود که ترکان از آن دیدن کرد.
به گزارش ایرنا، ترکان در جریان بازدید از این مجموعه فرهنگی گفت: خوب است که علاوه بر نمایش آثار هنرمندان، این مجموعه به محلی برای فروش آثار هنری تبدیل شود.
وی در بازدید از بخش لباس های به نمایش در آمده در این موزه گفت: می توان در این مجموعه نمایشگاه مختلف از مد و لباس کودک، مردان ، زنان و لباس های مختلف رشته های ورزشی دایر کرد.
مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: از چنین فضاهای می توان برای نمایش برندهای ایرانی استفاده کرد که با این اقدام اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و در آمد زایی را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه با نگارش متنی دفتر یادبود این موزه را امضا کرد .
در متن این دست نوشته عنوان شده است : مجموع موزه و گالری ایجاد شده بسیار خوب و با کیفیت عالی دایر شده است که امیدوارم در دوران بهره برداری بتواند موتور حرکت کسب و کارهای خوب برای اهالی این منطقه ارزشمند باشد.
درادامه آمده است : در گالری مدو لباس انتظار این است که کشور ما به موازات توسعه صنعت نساجی، پوشاک، صنعت کفش و چرم توجه خود را متمرکز به طراحی لباس، کیف و کفش نماید.
آنچه که امروز در کشورهای صنعتی به رغم اینکه در اروپا دیگر ریسندگی ، بافندگی و رنگ و نساجی و تولید پوشاک مورد توجه نیست اما شبکه های تلویزیونی مختص به مد و طراحی دایر است.
در این متن بر تمرکز به برندسازی تاکید شده و آمده است که هوشمندی برای ارزش افزوده در طراحی و برند سازی در اروپا مورد توجه قرار گرفته است و تولید به آسیا سپرده شده و ما نباید از طراحی و برند سازی غفلت کنیم .
بازدید از یک مرکز اقامتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های ترکان در سفر به کیش بود که کار ساخت این بنا برگرفته از سبک بنای شمس العماره از بناهای تاریخی تهران مربوط به دوره قاجاریه است .
این مجموعه تفریحی ، اقامتی در فضایی به وسعت 17 هزار متر مربع با 430 واحد اقامتی در حال ساخت است که دارای سبزه میدان ، زورخانه ، بازارچه و حمام سنتی ، دم نوش خانه، قهوه خانه ،عکاسخانه ، کتابخانه ، سقاخانه و رستوران های فضای باز و بسته ،استخر ، باشگاه مردانه و زنانه و همچنین برکه است .
سرمایه گذار مجموعه با بیان اینکه این هتل با اعتبار 300 میلیارد تومان در حال ساخت است افزود : با تکمیل آن و ایجاد بخش های مختلف، 73 حرفه قدیمی در معرض نمایش قرار گرفته و اشتغالزایی می شود .
وی از بهره برداری از این هتل تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
در این بازدید مدیرعامل منطقه آزاد کیش و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ترکان را همراهی کردند.
موزه و نماد کیش مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی است که با هدف ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در بخش غربی جزیره و تعادل در تراکم و توزیع امکانات سیاحتی جزیره اجرا شده است.
این سازه بتنی به ارتفاع 52 متر به شکل دو صدف که مرواریدی را در بر گرفته، ساخته شده است.
در بخش همکف ساختمان نماد، موزه کیش یک طبقه به وسعت سه هزار و 200 متر مربع چهار سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش اداری وکارگاه آموزشی ساخته شده است.
این مجموعه فرهنگی بهمن ماه سال 95 با حضور وزیر اطلاعات به بهره برداری رسید.
1630/1354
خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : پروانه امانی
کد N1684586

وبگردی