آفتاب
سعید شاپوری در گفتگو با مهر:

«پارتیزان» در انتظار شرایط اجراست/ اثری با موضوع دفاع ملی

«پارتیزان» در انتظار شرایط اجراست/ اثری با موضوع دفاع ملی

سعید شاپوری از سال ۹۵ قصد دارد نمایش «پارتیزان» را به موضوع دفاع از میهمن می پردازد به صحنه ببرد اما تا به امروز شرایط تولید و اجرای این نمایش فراهم نشده است.

سعید شاپوری نمایشنامه نویس و کارگردان  که ۷ سال است در عرصه تئاتر اثری را به صحنه نبرده است درباره اجرا کردن نمایشی جدید به خبرنگار مهر گفت: خیلی دلم می خواهد کار کنم. سال ۹۵ نمایشنامه «پارتیزان» را که به تاریخ اشکانیان و دفاع سورنا سردار ایرانی و مردم ایران در مقابل حمله روم می پردازد، برای اجرا به اداره کل هنرهای نمایشی پیشنهاد دادم و چند ماه هم نامه نگاری و پیگیری داشتم ولی متأسفانه پاسخی به من داده نشد.

وی با اشاره به پر بازیگر بودن نمایش «پارتیزان» یادآور شد: «پارتیزان» در اصل فیلمنامه ای است که برای بنیاد سینمایی فارابی نوشته شده ولی از آنجا که تولید آن پر هزینه است و هنوز شروع نشده، از بنیاد فارابی اجازه گرفتم تا اجرایی صحنه ای از آن داشته باشم که متأسفانه تولید صحنه ای این اثر هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر اظهار کرد: بعد از ۷ سال کار نکردن دوست ندارم هر کاری را به صحنه ببرم. نمایشنامه «پارتیزان» اثر قابل تأملی است و به موضوع دفاع از میهن می پردازد. در شرایطی که پیرامون ما و در منطقه جنگ های متعدد رخ می دهد، فکر می کنم پرداختن به آثاری با موضوع دفاع ملی تأثیرگذار است.

شاپوری در پایان تأکید کرد: به نوعی چند ماه پیگیری کردن از اداره کل هنرهای نمایشی و دریافت نکردن هیچ پاسخی، توهین آمیز است. من سال ها به تولید و اجرای آثار مذهبی پرداختم و دوست ندارم هر کاری را اجرا کنم. متأسفانه گویا در شرایط فعلی این نکات اهمیتی ندارند.

سعید شاپوری در آخرین تجربه کارگردانی خود نمایش «آپولوژی افلاطون» را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد. وی برگرفته از آثار اینگمار برگمان کارگردان مطرح سینمای جهان نیز نمایش هایی را تولید و اجرا کرده است.

کد N1684160

وبگردی