آفتاب
قاری مالاوی مسابقات طلاب:

مسابقات قرآن طلاب تهمت‌های دشمنان علیه ایران را خنثی می‌کند

مسابقات قرآن طلاب تهمت‌های دشمنان علیه ایران را خنثی می‌کند

قم - یکی از قاریان اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام از کشور مالاوی گفت: فضای دوستانه این مسابقات تهمت‌های دشمنان علیه ایران را خنثی می‌کند و عامل وحدت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری مسابقات طلاب جهان اسلام، عبدالرشید شعب با بیان اینکه این مسابقات عامل وحدت در میان کشورهای اسلامی است، افزود: متاسفانه برخی کشورها، ایران را تروریست و بدنام در اذهان مسلمین و مردم جهان معرفی کرده‌اند ولی وقتی قدم به ایران می‌گذاریم و این فضا را می‌بینیم چیزی که در ذهن ما منعکس می‌شود جو سرشار از اخوت دینی و تطیبق قرآن و سنت پیامبر(ص) است.

وی اظهار کرد: برخلاف ادعای کسانی که خود را مسلمان می‌دانند و این همه تهمت علیه ایران درست می‌کنند من در این مسابقات جو برادری و دوستی و صمیمیت دیدم.

این قاری طلبه گفت: هر کسی در بدو ورود این جو دوستانه و صمیمی را ببیند همه ذهنیت‌های منفی او از بین خواهد رفت.

شعب با اشاره به وضعیت کارهای قرآنی در کشورش اظهار کرد: در زمینه قرائت بد نیست و کارهایی شده ولی در حفظ بسیار کم آموزش داده می‌شود.

این قاری مالاوی مسابقات طلاب جهان اسلام با بیان اینکه مردم ایران باید قدر محافل و مجالس قرآنی خود را بدانند بیان کرد: در کشور ما این نوع محافل و مجالس باشکوه قرآنی و مسابقات نداریم.

کد N1684148

وبگردی