آفتاب
مبعث عید بزرگ شیعیان

مشهد غرق در سرور شد/ محمد مصطفی(ص) پیام آورنده رستگاری

مشهد غرق در سرور شد/ محمد مصطفی(ص) پیام آورنده رستگاری

مشهد- مشهد الرضا(ع) به مناسبت عید فرخنده مبعث آذین بندی شده و کوچک و بزرگ با سلام و صلوات و گلباران حرم رضوی،پخش شیرینی و شکلات و عطر افشانی ارادت ویژه خود را به پیامبر اسلام ابراز می دارند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: مبعث، روز پایان خرافه‌گرایی، شرک، پرستش‌های باطل و پوچ و جهل پیشگی است. روز مرگ قساوت‌ها و نادانی‌های عده‌ای است که در هاله‌ای از شرارت‌ها، کرامات و خردهای ناب انسانی را به انزوا کشانده و در جهل مفرط به سر می‌برده‌اند.

مبعث، عالی‌ترین اتفاق تاریخ اسلام  و روز نوید و بشارت به جهانیان است که هدایت تان از این پس به دست برترین آفریده خداوند سپرده شده است.

مشهد الرضا(ع) نیز به مناسبت این ایام فرخنده آذین بندی شده است، تمام شهر شادمان و پرچم سرور برافراشته شده و همه مردم در این جشن بزرگ سهیم هستند. نصب بیرق های سبز مزین به نام پیامبر عظیم الشان اسلام، برگزاری جشن های گسترده، گلباران حرم رضوی، پخش شیرینی و شکلات، گل افشانی، عطر افشانی، سخنرانی های مذهبی، ایستگاه های صلواتی و ... از جمله برنامه هایی است که در سطح شهر به یمن این روز اجرا می شود و کوچک و بزرگ با سلام و صلوات ارادت ویژه خود را به پیامبر اسلام ابراز می دارند.

حال و هوای حرم مطهر رضوی نیز وصف ناشدنی است. مدیحه سرایی و چراغانی به شکوه حرم رضوی افزوده و حضور پرشور مردم این زیبایی را صد چندان کرده است.

جشن وسرور در حرم مطهر رضوی

در همین رابطه حجت الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های مبعث رسول اکرم از دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا چهارشنبه ادامه دارد، اظهار می‌کند: همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه‌ای از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سید جلال حسینی ادامه می‌دهد: حجت‌الاسلام پناهیان و سیدمحمدرضا طباطبایی نسب در برنامه‌های قبل و بعد از نماز ظهر این هفته خبر سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ۲۷ رجب المرجب، سالروز مبعث، جشن باشکوهی با حضور تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، تصریح می‌کند: در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

حسینی می‌افزاید:  اجرای سرود و همخوانی گروه‌های تواشیح از دیگر برنامه‌های ۲۷ رجب در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، همچنین در این شب مراسم مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی نیز اجرا می‌شود.

آداب روز مبعث در مفاتیح الجنان

برای روز بیست و هفتم رجب چند عمل در مفاتیح الجنان ذکر شده است. اول غسل، دوم روزه گرفتن در این روز که با روزه هفتاد سال برابر است، سوم صلوات فرستادن، چهارم خواندن زیارت حضرت رسول و امیرالمومنین (ع).

کد N1684092

وبگردی