آفتاب
در نشست خبری؛

برنامه‌های بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری تشریح شد

برنامه‌های بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری تشریح شد

حسین کوچکیان فرد، دبیر ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری، از برگزاری یازدهمین همایش حکمت مطهر با حضور سران سه قوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کوچکیان فرد، دبیر ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری صبح امروز، ۴ اردیبهشت ماه، در نشستی خبری  که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری برای مطرح کردن اندیشه‌های این شهید، هر ساله بزرگداشتی را با حضور نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی و نهادهای فرهنگی برگزار می‌کند. شش محور کلی برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری در نظر گرفته‌ایم که با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود.

وی گفت: این شش محور عبارت اند از «برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی، ‌جلسات نقد و بررسی آثار شهید مطهری»، «نمایشگاه، عکس، پوستر و کتاب»، «اقدامات و تولیدات فرهنگی اعضای ستاد برای مخاطبان»، «تبلیغات و رسانه‌ها»، «برپایی برنامه‌های فرهنگی در خارج از کشور از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «ارائه محصولات ویژه از سوی بنیاد شهید مطهری برای اعضای ستاد».

برگزاری یازدهمین همایش حکمت مطهر با حضور سران سه قوه

وی در ادامه با بیان اینکه یازدهمین همایش «حکمت مطهر» نیز در سالروز شهادت استاد مطهری برگزار می‌شود، گفت: این همایش با یک وقفه سه سال با حضور سران سه قوا برگزار می‌شود که در آن اندیشه‌های استاد مطهری با توجه به نیاز روز مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین از دو جلد کتاب یاداشت‌های شهید مطهری و جلد پانزدهم «شناخت از نظر قرآن» در سالروز بزرگداشت این استاد در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. دوره‌های کوتاه مدتی برای معلمان در نظر گرفته شده که آنها با اندیشه‌های شهید مطهری بیشتر آشنا شوند.

دبیر ستاد سی‌و هشتمین شهادت استاد مطهری با اشاره به سایر برنامه‌های این ستاد تاکید کرد: نواختن زنگ استاد شهید، گلباران محل شهادت و برپایی مراسم بزرگداشت در محل تولد وی از دیگر برنامه‌هایی است که دراین یک هفته اجرا می‌شود. به مناسبت هفته معلم نیز دیداری با وزیر آموزش و پرورش و با خانواده شهید مطهری داریم.در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها مناطق و مدارس برگزاری مسابقات کتابخوانی را داریم و نشست تخصصی با موضوع اندیشه‌های استاد مطهری در سرای اهل قلم در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

کوچکیان‌فرد یادآور شد: با معاونت فرهنگی اجتماعی شهردای تهران نیز هماهنگی انجام شده که در مناطق و محلات جملات و اندیشه‌های شهید مطهری باز سازی شود و کرسی‌های  آزاد اندیشی و برگزاری نشست‌های علمی پیرامون افکار مطهری ازدیگر کارهای سازمان است.سازمان تبلیغات همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی مدارس پیرامون اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری را دارد که این آثار در سایت‌ها وابسته سازمان منتشر می‌شود.

دبیر ستاد سی‌و هشتمین سالروز شهادت استاد مطهری ادامه داد: صدا و سیما بیش از شش هزار دقیقه در قالب پنجاه برنامه تدارک دیده است. همچنین در سالن اجتماعات فرهنگسرای ارسباران به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه سه مراسم گرامیداشتی برگزار می‌شود و در خانه موزه شهید مطهری برنامه‌ای تحت عنوان «تکریم بی‌کرانگی» برگزار می‌کنیم.

کد N1683875

وبگردی