آفتاب

بودجه سازمان های مردم نهاد جوانان در دولت یازدهم 43 برابر شد

بودجه سازمان های مردم نهاد جوانان در دولت یازدهم 43 برابر شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه اختصاصی بخش سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان در دولت تدبیر و امید حدود 43 برابر شد و از 70 میلیارد ریال در سال 92 به سه هزار میلیارد ریال در سال گذشته رسید.

به گزارش ایرنا ایرج رحمانی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران کل و مسئولان ورزش ادارات کل ورزش و جوانان استان های شمالغرب کشور در ارومیه افزود: این میزان افزایش بودجه، توجه ویژه دولت به جوانان و حمایت از این قشر در عرصه های مختلف را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: توسعه و ارتقای ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و ورزشکاران از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و این امر با همدلی و اتحاد میسر می شود.
وی اظهار کرد: مدیران ورزش دوست و کارشناسان ورزشی باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه ورزش کشور بیشترین استفاده را داشته باشند تا فضای همکاری و همدلی در بین ورزشکاران بیش از پیش ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه دانش فنی و نرم افزاری در ورزش بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی استان ها اماکن ورزشی مجهز ایجاد شده است ولی از نظر ظرفیت نرم افزاری ضعف هایی وجود دارد مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این گردهمایی گفت: سرانه ورزش فردی و ملی باید مورد توجه روزافزون قرار گیرد و نگاه جنسیتی به ورزش حذف شود.
پروین کرملو با اشاره به اینکه 15 درصد شاخصه های ارزیابی مراکز و ادارات کل ورزش استان ها به بخش بانوان اختصاص یافته است، ادامه داد: بانوان تنها یک پنجم ورزشکاران سازمان یافته کشور را تشکیل می‌دهند وعرصه برای حضور بانوان در رشته های مختلف ورزشی باید بیش از پیش فراهم شود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران نقش مهمی را در تربیت جوانان ورزشکار دارند، افزود: مدیران فعال در پشت صحنه همان سربازان گمنامی هستند که در راه اعتلای ورزش کشور تلاش می‌کنند.
عبدالله چمن گلی با اشاره به اینکه بحث آموزش از مشکلات ورزش کشور است، افزود: مربیان با دانش و علم روز آشنایی کافی ندارند و باید در این زمینه فعال باشند تا در راستای تقویت نقاط ضعف ورزش استان و کشور گام های موثرتری برداشته شود.
به گزارش ایرنا، این گردهمایی با حضور مدیران کل و مسئولان ورزش ادارات کل استان های آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی برگزار شد و در پایان گردهمایی نیز تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه و ارتقای ورزش استان های شمالغرب کشور به امضای حاضران رسید
تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت های اجتماعی در سال های اخیر در حالی بر شیوه های متداولی چون توسعه سازمان های مردم نهاد یا سمن ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آنها را در مراحل بعدی نوید می دهد.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1683850

وبگردی