آفتاب
فعالیت رانندگان تاکسی در اردبیل؛

بغض ترافیک در گلوی رانندگان/تاکسی پناه بیکاران شد

بغض ترافیک در گلوی رانندگان/تاکسی پناه بیکاران شد

اردبیل – شهروندان اردبیلی یکی از دلایل تشدید ترافیک در خیابان‌ها را تعداد قابل‌توجه مسافربران می‌دانند؛ موضوعی که بررسی آن نشان می‌دهد عوامل متعددی خود به مشکل فعالیت تاکسی‌ها تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: خیابان ۲۰۰ متری را در عرض یک ربع تمام کرده است. بوق ممتد می‌زند و زیر زبان به همه راننده‌های اطرافش متلک بار می‌کند. راننده پشت‌سری نیز از بوق ممتد دست برنمی‌دارد. می‌گوید چون راننده تاکسی است باید بقیه کنار بکشند. انگار بیمار اورژانسی داشته دارد.

به خاطر تاکسی بودن نه کسی کنار می‌کشد و نه راه باز می‌کند. یکی از رانندگان لحظه رد شدن می‌گوید چقدر تاکسی ریختین تو شهر خیابونا داره منفجر می شه.

باز زیر زبانش حرفی جاری می‌شود و با سرعت ناگهانی جلوی راننده معترض می‌پیچد. حالا در داخل خودرو نیز آشوبی به پاست. راننده با سرنشین جلویی سر کرایه بحث می‌کند. نه به تعرفه‌ها توجه دارد و نه به حرف مشتری. می‌گوید: خانم من یه آینه بشکنم یه لاستیک عوض کنم کلی خرج داره. تو این ترافیک این یک تومن دوتومنا چه ارزشی داره که کار کنم.

شهروندان خود به ترافیک دامن می‌زنند

در مسیر دیگری راننده تاکسی می‌گوید اگر یکم انصاف تو این شهر بود ما این همه اذیت نمی‌شدیم. سرنشین جلویی می‌پرسد چه انصافی چه اذیتی؟

راننده تاکسی به خیل عظیم خودروهای شخصی پارک شده در دو طرف خیابان اشاره می‌کند که عملاً دو لاین خیابان را گرفته‌اند.

می‌گوید: مغازه‌دارها حتی در مقابل مغازه صندلی می‌چینند تا جای پارکشان اشغال نشود؛ درحالی‌که خود این موضوع راه بندان به وجود می‌آورد.

همچنان که راننده گله کرده است تمامی خیابان‌های اصلی شهر با پارک خودرو مغازه‌دارها دو لاین خود را از دست داده است.

در برخی خیابان‌ها که یک طرفه شده یک لاین پر شده و جالب آنکه خودروها از صبح تا شب که زمان فعالیت مغازه‌دار است پارک شده باقی می‌ماند و این موضوع به ویژه در بخش‌های مرکزی شهر یکی از عوامل تشدید ترافیک است.

راننده می‌گوید: درد ما فقط پارک خودروها نیست خود مردم هم رعایت نمی‌کنند. این همه خودروی تک‌سرنشین و دو سرنشین در شهر موجب ترافیک شده است.

وی معتقد است اغلب مردم ترافیک شهر را از چشم تاکسی‌ها می‌بینند اما بارها پیش‌آمده خودروهای شخصی حتی در خطوط ویژه تردد تاکسی‌ها تجاوز می‌کنند.

کد N1683633

وبگردی