آفتاب

معرفی تربیت مدرس به عنوان دانشگاه منتخب برای ارتقا به تراز بین المللی

معرفی تربیت مدرس به عنوان دانشگاه منتخب برای ارتقا به تراز بین المللی

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تربیت مدرس از انتخاب این دانشگاه از سوی وزارت علوم به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کشور برای ارتقا به تراز بین المللی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر محمدتقی احمدی در نشست شورای این دانشگاه اظهار کرد: تربیت مدرس، نامزد ورود به جمع 200 دانشگاه برتر جهان از سوی وزارت علوم شناخته شده است. همچنین از میان تمامی دانشگاه های متقاضی که مایلند از طرح اقتصاد مقاومتی وزارت علوم بهره مند شوند، 16 دانشگاه به عنوان کاندید شناخته شدند که قرار است پنج دانشگاه برتر از حمایت های مالی برخوردار شوند.
وی افزود: این پنج دانشگاه برتر باید بتوانند طی 5 تا 10 سال آینده در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند که نام دانشگاه تربیت مدرس نیز در میان این پنج دانشگاه نهایی قرار دارد.
به گفته احمدی، ابتکار این طرح از سوی دانشگاه تربیت مدرس بوده است و وزارت علوم این پیشنهاد را به عنوان طرح مهم اقتصاد مقاومتی پیگیری کرد که البته دارای الزامات زیادی است و باید از نظر تولید علم و فناوری،‌ بین المللی شدن و تمرکز در پژوهش، دانشگاه ارتقا یابد که تمام این موارد در طرح تحول راهبردی دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اتمام موج اول طرح تحول راهبردی دانشگاه تاکید کرد: در ترم پاییز سال گذشته حدود 33 بسته موفقیت در این طرح تعریف شده بود و برنامه های این طرح طی هدفگذاری 18 هفته ای پیش رفت و به طور مرتب پایش می شد و پس از پایان این مدت موفقیت طرح در رسیدن به اهداف موردنظر، بیش از 90 درصد بود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: موج دوم طرح تحول راهبردی، گسترده تر شده و حامیان طرح شامل اعضای هیات علمی و کارمندان به 250 نفر می رسد؛ در ترم دوم طرح تحول راهبردی، 80 بسته موفقیت در 18 هفته تعریف شده است که امیدواریم همه دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی همکاری صمیمانه ای را با این طرح داشته باشند.
احمدی تاکید کرد: پس از چهار ترم، طرح تحول راهبردی در دانشگاه مستقر می شود و ساختار موردنظر این طرح در اواسط موج چهارم آن به هیات امنا تقدیم خواهد شد تا اهداف طرح تحول راهبردی نهادینه و مستقر شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای گفت: تاسیس این دانشکده، فضایی را برای پیشبرد فعالیت های گروه ها و دانشکده های علاقمند به تحقیقات بین رشته ای فراهم می کند هرچند، این دانشکده به صورت مستقل دانشجو جذب نخواهد کرد و محلی برای ایجاد فضای همکاری بین گروه ها و پشتیبانی اجرایی و مالی امور مرتبط با آنها است.
احمدی به انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور اشاره و تصریح کرد: وزارت علوم و هیات رئیسه دانشگاه علاقمند هستند با گسترش فضای آزادی بیان و برگزاری همایش های آگاه کننده از سوی تشکل ها و انجمن های علمی، به سواد اجتماعی و سیاسی دانشجویان کمک کنند و اعضای هیات علمی فعال در انجمن های علمی نیز در هدایت صحیح و عالمانه دانشجویان اثرگذار خواهند بود.
وی قرار گرفتن 13 عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان یک درصد دانشمندان برتر دنیا را از افتخارات این دانشگاه برشمرد.
احمدی به عنوان رئیس هیات بررسی حادثه ساختمان پلاسکو درمورد پرونده این موضوع نیز گفت: این کار برای اولین بار در کشور صورت گرفت و رئیس جمهوری از هیات مستقل و دانشگاهی و علمی برای بررسی حادثه استفاده کرد تا این مساله چند بعدی و پیچیده را بررسی و کارشناسی کند.
وی یادآور شد: در پایان فرصت دوماهه تعیین شده و پس از کار بسیار سنگین و همکاری 147 نفر از استادان و کارشناسان مجرب، گزارش کاملی به رئیس جمهوری داده شد که خلاصه ای از این گزارش در رسانه ها و مطبوعات انعکاس یافت و گزارش تفصیلی آن ظرف چند روز آینده روی سایت دانشگاه و نهاد ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.
علمی**1055**1834
دریافت کننده: زینب کارگر ** انتشار: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1683215

وبگردی