آفتاب

رونمایی آلبوم"مفاهیمی میان ستارگان" در سبک موسیقی تلفیقی جاز

رونمایی آلبوم"مفاهیمی میان ستارگان" در سبک موسیقی تلفیقی جاز

آلبوم موسیقی"مفاهیمی میان ستارگان" اثر شهرام شجاعی درامر ایرانی که کلِ آهنگسازی یک آلبوم را برعهده داشته است؛ در کتابفروشی «فرهنگ» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا: آهنگسازی این آلبوم که در سبک تلفیقی جاز است، دو سال زمان برده و در نوازندگی قطعات این آلبوم نوازندگانی چون حمزه یگانه، امیر شهابی، سعید نبئی، آرین کشیشی، علی پورنگهبان، مانی دلشادو تاده یوسفیان همکاری داشته اند.

تهیه‌کنندگی این اثر برعهده «نشر صبا» است و شهرام شجاعی قطعات این آلبوم را با الهام از درامر فرانسوی"مانو کَچه" ساخته است. وی که علاوه بر ایران در کانادا نیز اقامت دارد، ضمن معرفی موسیقی سنتی ایران به آن کشور در صدد ابداع آثار تلفیقی دیگری از این دست نیز است.

شجاعی که خود نواختن درامز را در مراسم رونمایی آلبوم عهده دار بود به مخاطبان خود گفت که با توجه به گستردگی سبک جاز، تلفیق در آن به خوبی قابل انجام است و این بین‌المللی بودن زبان موسیقی، با ارائه چینش موسیقیایی متفاوت از سراسر جهان، دلنشین تر خواهد بود.

وی افزود: موسیقی فولکلوریک ایران پتانسیل‌های پررنگی برای قرار گرفتن در سبد خرید دوستداران فرهنگ در دنیا دارد و این مهم با تلفیق آن با موزیک سایر ملل، دست یافتنی است.

کد N1682431

وبگردی