آفتاب

بیابان زدایی 1500 هکتاری در البرز دستاورد دولت یازدهم

بیابان زدایی 1500 هکتاری در البرز دستاورد دولت یازدهم

کرج- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت که طرح بیابان زدایی 1500 هکتار از اراضی اشتهارد و نظرآباد و توسعه 168 هکتاری جنگل شلمزار از جمله طرح های اجرا شده در دولت یازدهم در استان البرز است.

به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز شنبه در مراسم روز زمین پاک درساوجبلاغ افزود: در دولت تدبیر وامید اتفاقات خوبی در زمینه محیط زیست در البرز صورت گرفته است.
وی در ادامه فرهنگسازی و مشارکت مردم درحفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را لازمه توسعه پایدار دانست و گفت‌: اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی را به مقوله ای عمومی تبدیل کرده وبا تحقق شعار داشتن سواد محیط زیستی و اقلیمی آن را نهادینه کنیم.
وی گفت: در استان البرز پتانسیل بسیار خوبی از حیث علمی و فرهنگی وجود دارد که باید با اعمال کارهای درست برای حفظ آن از این مقوله بهره جست.
فرضی خاطرنشان کرد : رویکرد ما توسعه فضای سبز است تا مشکلات ناشی از ریزگردهای موجود دراستان که در تابستان گریبانگیر مردم می شود را کاهش دهیم.
وی یادآورشد که روز جهانی زمین پاک روزی است برای یادآوری استفاده درست از گهواره بشری که در اختیار انسانهاست و نعمتی که به امانت در دستان بشر قرار گرفته است.
1535/6155/ خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1682383

وبگردی