آفتاب
وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی

ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی

دانش آشتیانی در آیین گشایش پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی صبح امروز شنبه در آیین گشایش پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان  در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با تبیین روش های تربیتی و آموزشی قران کریم یکی از این روش ها را قصه گویی دانست و افزود: قرآن با طرح قصص و سرگذشت اقوام  و نقل روایات به دنبال تربیت و تعلیم است، همچنین یکی دیگر از روش های تربیتی و آموزشی قرآن طرح سوال و ایجاد پرسش در ذهن انسان با به فکر واداشتن و به درک بالا رساندن است.

وی ادامه داد: تمامی روش های تربیتی قرآن بر مبنای تعقل و تفکر است و در آیات مختلف با ایجاد سوال و پرسش، تفکر و اندیشیدن را در ذهن انسان ایجاد می کند.

دکتر دانش آشتیانی با بیان اینکه استدلال و جدال احسن یکی دیگر از روش های تربیتی و آموزشی قرآن است، معرفی الگوهای شاخص برای الگو پذیری انسان ها را نیز یکی دیگر از روش های مورد توجه قرآن دانست.

عضو کابینه دولت  یازدهم تاکید کرد: اگر ما به شکل دقیق در قرآن غور کنیم و با مفاهیم آن آشنا شویم راه سعادت را پیدا خواهیم کرد و من امیدوارم این مسابقات انس دانش آموزان و جوانان ما را با قرآن بیشتر و عمیق ترکند.

دکتر دانش آشتیانی در ادامه با قدردانی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی در وزارت آموزش و پرورش دایر و هر 2 سال یکبار این مسابقات قرآنی در کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه  موضوعی که باید به خصوص در آموزش و پرورش بیش از گذشته توجه داشته باشیم تربیت قرآنی است افزود: قرآن کتابی است که برای تربیت انسان ها نازل شده است و در طول تاریخ انسان های بزرگی را تربیت کرده است که هرکدام به عنوان ستاره ای پرفروغ درخشیده اند و به زندگی انسان ها معنا داده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: قرآن کتابی نیست که فقط انسان ها را تنها پند اندرز دهد و مسائل زندگی را به صورت ذهنی و تئوری بیان کند و بلکه در هر زمان که خواسته ارزشی را بیان کند با عنوان نمونه های علمی در جامعه صداقت و صراحت و واقع گرایی خود را به اثبات رسانده است و همواره فضیلت ها و نیکی ها را به همراه مطرح ساختن شخصیت نیکان معرفی کرده است.

کد N1682311

وبگردی