آفتاب

نتانیاهو: فلسطینی ها باید از «آزمون صلح اسرائیل» عبور کنند

نتانیاهو: فلسطینی ها باید از «آزمون صلح اسرائیل» عبور کنند

ایرنا نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، اگر فلسطینی ها بتوانند از «آزمون صلح عبور کنند»، وی خواستار برقراری صلح با آنها است.

این مقام صهیونیستی عصر روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: فکر می کنم که اولین آزمون صلح این است که به آنها بگوییم آیا به دنبال صلح هستید؟ ثابت کنید. با تروریسم مقابله و از تشویق آنها خودداری و پرداخت پول به تروریست ها را متوقف کنید.


نتانیاهو مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین «صدها میلیون دلار» در اختیار تروریست ها و خانواده های آنها که در قتل اسرائیلی ها و آمریکایی ها نقش دارند، قرار می دهد.


وی گفت: بیش از یک میلیارد دلار به تروریست ها داده می شود. من درباره حماس صحبت نمی کنم. درباره تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست رئیس جمهوری صحبت می کنم که قرار است با ترامپ در واشنگتن دیدار کند.
نتانیاهو افزود: اگر تشکیلات فلسطین «صادق باشد» و تامین مالی تروریست ها را متوقف کند، اسرائیل به جلو گام خواهد برداشت.


فاکس نیوز نوشت: ترامپ قرار است با محمود عباس روز چهارشنبه سوم مه (13 اردیبهشت) دیدار کند.
نتانیاهو اوایل امسال با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و گفت: موضوع فشار جهانی بر اسرائیل برای برقراری صلح با رئیس تشکیلات خودگردان نیست زیرا اسرائیل به دنبال صلح است.


به گزارش ایرنا، به نظر می رسد پیروزی ترامپ در آمریکا زمینه بیشتری را برای ادامه سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی فراهم کرده است.
«کنترل» ساخت شهرک ها، چیزی است که اخیرا ترامپ از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است. گرچه در ظاهر این خواسته، محدود کننده است اما در اصل شهرک سازی ها را مشروع می داند و رژیم صهیونیستی نیز به ساخت و سازهای خود ادامه می دهد.

49310

کد N1682226

وبگردی