آفتاب

همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی در شیراز آغاز به کار کرد

همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی در شیراز آغاز به کار کرد

شیراز- ایرنا- همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی شنبه در آیینی در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قائم مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، روسای دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و آزاد اسلامی استان فارس به همراه جمعی از پژوهشگران داخلی و خارجی در آیین گشایش این همایش بین المللی حضور دارند.
بنا بر اعلام دبیر این همایش بین المللی، پس از فراخوان برای برگزاری این همایش، 250 چکیده مقاله به دبیرخانه این گردهمایی ارسال شده است.
سعید رحیمیان در حاشیه این همایش بین المللی به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع این تعداد مقاله، پس از بررسی داوران 60 مقاله آن برای ارائه در این همایش 2 روزه برگزیده شده است.
وی بیان داشت: بنیان های نظری صلح، عفو و دوستی از منظر ادیان، صلح، عفو و دوستی در تاریخ و سیاست معاصر در خاورمیانه، نقش ادیان، جلوه های صلح گستری ادیان در هنر، معماری و ادبیات، صلح، عفو و دوستی در توسعه سلامت و حفظ محیط زیست از منظر ادیان از محورهای این همایش به شمار می آید.
رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز گفت: صلح، عفو و دوستی در روابط اجتماعی، بین المذاهب و بین الملل، نقش رسانه ها و سازمان های غیر دولتی، نقش ادیان در نهادینه سازی صلح، عفو و دوستی در جوامع، حقوق و روابط بین الملل،‌ صلح، عفو و دوستی از منظر رهبران ادیان و اندیشمندان انقلاب اسلامی نیز از دیگر محورهای این همایش بین المللی است.
رحیمیان ادامه داد: همزمان با برپایی این همایش، فاز نخست موزه صلح در دانشگاه شیراز افتتاح و نمایشگاهی از آثار هنری شامل خطاطی، ‌نقاشی و پوستر با موضوع صلح برگزار می شود.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شده روز دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز گرامیداشت صلح در دانشگاه شیراز نامگذاری و در زمان برگزاری این همایش، طرح نامگذاری شیراز به عنوان پایتخت صلح ایران و منطقه نیز تقدیم مسئولان شود.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1682160

وبگردی