آفتاب
وزیر ارشاد:

دیپلماسی قرآنی مهمترین دستاورد مسابقات بین المللی قرآن است

دیپلماسی قرآنی مهمترین دستاورد مسابقات بین المللی قرآن است

صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیپلماسی قرآنی را مهمترین دستاورد سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضاصالحی امیری در گفت و گو با ستاد خبری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اولین دستاورد این مسابقات را بیان پرچم داری جمهوری اسلامی ایرانی در حوزه قرآنی دانست و افزود: این موضوع افتخار بزرگی برای نظام اسلامی و ملت ایران است.

وی افزود: نکته دیگر این است با برگزاری  مسابقات بین المللی قرآن کریم و با آمدن قاریان، متسابقین و سایر مهمانان خارجی شرکت کننده در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، گفت و گوی قرآنی شکل می گیرد و نتیجه این گفت و گو تعامل میان اصحاب فرهنگ و قرآن در سراسر جهان و معرفی فرهنگ ایرانی است.

صالحی امیری با تاکید بر لزوم تعمیق تعاملات قرآنی در جهان امروز خاطرنشان کرد: من معتقدم هر کسی که از خارج از کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند بعد از بازگشت تصویر جدیدی از ایران به جهان منتقل خواهد کرد، لذا گفت و گو در این فضا شکل می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگی که جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب آن را نمایندگی کرده است این است، که ما با پرچم قرآن ندای وحدت سردادیم.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که ما امتی واحد هستیم و کتاب واحدی نیز داریم که شعار سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است و همه ما باید بدانیم تحت انوار قرآن می توانیم به قله های معرفت و فضیلت برسیم.

صالحی امیری متذکر شد: ما سه کانون برای اعلام وحدت در جهان اسلام داریم که کانون اول ما، کلام وحی و قرآن است و کعبه کانون دوم است که در حج متجلی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وحدت حول محور اهل بیت را سومین کانون وحدت مسلمانان به شمار آورد و تصریح کرد: رسول گرامی اسلام و اهل بیت در کنار هم و تحت عنوان قرآن و عترت تعریف می شوند از این منظر ما با جهان اسلام در حوزه وحدانیت، نبوت، رسالت واهل بیت همبستگی و وحدت داریم.

وی در پایان تاکید کرد : اینها، کانونهایی هستند که ما می توانیم در چارچوب آنها با دنیای اسلام گفت و گو و تبادل نظرو تعامل داشته باشیم.

کد N1682126

وبگردی