آفتاب

روایت نماینده ولی ‌فقیه در بسیج از فتنه عجیبی که اعتدال، انحراف و اصلاحات برنامه‌ریزی اش کرده‌اند

روایت نماینده ولی ‌فقیه در بسیج از فتنه عجیبی که اعتدال، انحراف و اصلاحات برنامه‌ریزی اش کرده‌اند

«برای مبارزه با سه جریان اعتدال، انحراف و اصلاحات، آماده شوید؛ چراکه این سه جریان با یکدیگر پیوند خورده و برنامه‌ریزی کرده‌اند که فتنه عجیبی را در جامعه راه بیندازند».

همایش سراسری مسئولان هيئت رزمندگان اسلام در مجتمع امامت مشهد برگزار شد. به گزارش «فارس»، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، شامگاه چهارشنبه در این همایش با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: «برای مبارزه با سه جریان اعتدال، انحراف و اصلاحات، آماده شوید؛ چراکه این سه جریان با یکدیگر پیوند خورده و برنامه‌ریزی کرده‌اند که فتنه عجیبی را در جامعه راه بیندازند».
او با بیان اینکه محور هیئت‌های مذهبی، احیا و ترویج تفکر عاشورایی است، افزود: «رزمندگان نیز بر اساس قرآن، مجاهدانی هستند که خود را وقف اسلام کرده‌اند». او ادامه داد: «براین‌اساس، هيئت رزمندگان اسلام به معنای مجموعه نیروهایی جهادی است که برای زنده‌نگهداشتن عاشورا کنار یکدیگر جمع شده‌اند». نماینده ولی ‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأكيد بر اینکه قوت و ضعف فرهنگ دینی ما در جامعه به قوت و ضعف هیئت‌های مذهبی بازمی‌گردد، افزود: «قبل از انقلاب، بچه هيئتی‌های ما به جبهه رفتند و پای انقلاب ایستادند. هيئت‌های مذهبی، قوام دین در جامعه محسوب می‌شوند و هیچ تشکلی به اندازه آنها تأثیری در پیاده‌شدن دین در جامعه ندارد».
تویسرکانی با بیان اینکه وظیفه ما نهادینه‌کردن فرهنگ جهادی و انقلابی میان مردم است، گفت: «ما به برخی از جناح‌های سیاسی کشور ایراد می‌گیریم که چرا فرامین رهبری را عمل نمی‌کنید؛ درحالی‌که منبری و مداح ما ظرفیت نقد ندارد».
نماینده ولی ‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: «ظاهرا، شهرت مصونیت آورده و کسی جرئت انتقاد به صحبت‌های برخی منبری‌ها را ندارد؛ درحالی‌که ما باید فرهنگ نقد را ابتدا میان خودمان پیاده کنیم». او مدیران را مقصر اصلی نبود فرهنگ نقد در جامعه دانست و گفت: «دلیل این است که بیشتر بر پایه شهرت، این افراد را دعوت کرده و به محتوا کار ندارند». تویسرکانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به هيئت‌های مذهبی، اضافه کرد: «متأسفانه کار بسیاری از آنها تمجید، چاپلوسی و جذب مستمع به هر قیمتی‌ شده است و به محتوا بی‌توجه  هستند؛ به‌طوری‌که عضو هيئت در قرائت صفحه‌ای از قرآن، پنج غلط دارد؛ اما تا دو ساعت مداحی می‌کند».نماینده ولی ‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: «ما سخنران و مداح را به تعریف و تمجید عادت داده و هیچ گاه او را در معرض نقد قرار نداده‌ایم. هيئتی‌ای موفق است که محتوای غنی اسلامی را در یک دوره مجلس برنامه‌ریزی کرده و به مخاطب ارائه دهد». او همچنین ضمن تأكيد بر ضرورت اهتمام مدیران هیئت‌ها به نقد سازنده محتوای منابر و مداحی‌ها، یادآور شد: «مدیران هیئت‌ها باید عامل وحدت یکدیگر در استان خود باشند؛ به‌گونه‌ای‌که همه هیئت‌های استان‌ها، زیر چتر هيئت رزمندگان اسلام قرار بگیرند؛ نه اینکه خود هيئت رزمندگان اسلام عامل حسادت، اختلاف و سخن‌چینی باشد؛ چراکه ایجاد وحدت و جذب حداکثری از تأكيدات رهبر انقلاب است».
او با تأكيد بر اینکه یک مدیر جهادی در انجام امور دنبال رضایت خداست نه مردم، افزود: «باید از این فضاسازی‌های کاذب دوری کنیم و غصه مستمع را نخوریم. نباید با امام حسین(ع) کاسبی کنیم؛ چراکه بزرگان ما به این راحتی مجلس خود را نمی‌فروختند». تویسرکانی، مدیر هیئت را بزرگ‌ترین رکن هیئت‌های مذهبی دانست و عنوان کرد: «برنامه‌ریزی، کنترل محتوا، خوش‌خلقی، جذب حداکثری و نقد سازنده همه در اختیار مدیر است. اگر هیئت‌های مذهبی نبودند، امروز از انقلاب خبری نبود؛ بنابراین، کار شما بسیار مؤثر است و به همین دلیل آسیب آن نیز بسیار حساس است».
همچنین سردار «حسین نجات»، جانشین سازمان اطلاعات سپاه، هم روز پنجشنبه در این همایش سخنرانی کرد. به گزارش «صبح توس» او با اشاره به اینکه ولایت فقیه رمز استقرار شیعه است، گفت: «روی‌کار‌آمدن دولت انقلابی در شرایط غرب‌گرایی امروز، ضروری است». او با بیان اینکه یکی از مشکلات ما خطر استمرار غرب‌گرایی است، افزود: «در چنین شرایطی روی‌کارآمدن یک دولت انقلابی یک ضرورت به شمار می‌رود». نجات ادامه داد: «تمدن غرب، ایده، ایدئولوژیک و برنامه عملی دارد. مدرنیته نتیجه ایده غرب بوده و موضوعاتی همچون دموکراسی و ازدواج هم‌جنسان برنامه عملیاتی آن است». نجات با بیان اینکه مدرنیته وقتی در جامعه پیاده شود، تبدیل به مدرنیسم می‌شود، گفت: «دولت‌‌هایی که داخل ایران می‌آیند، می‌گویند باید مدرنیزه شویم. در صحبتی که با حجت‌الاسلام روحانی داشتیم، تأكيد کردیم راه‌اندازی صوت تلگرام سبب می‌شود ما نتوانیم هیچ موردی را کنترل کنیم؛ اما رئیس‌جمهور در پاسخ گفتند چرا با هر تکنولوژی‌ای که از غرب وارد می‌شود، مخالفت می‌کنید؟ تلگرام مظهر تمدن و مدرنیسم است و باید وارد کشور شود». او گفت: «پهلوی دوم، مبانی غرب‌گرایی را در دانشگاه تدریس کرد تا مبنای جوانان فارغ‌التحصیل، تمدن غرب باشد. با پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، زنجیره غرب‌گرایی در کشور شکسته شد و مردم در جنگ دریافتند می‌شود با نه‌گفتن به غرب، در جنگ پیروز شد».
کد N1682066

وبگردی