آفتاب

سرکرده داعش در امنیت به‌سر می‌برد

سرکرده داعش در امنیت به‌سر می‌برد

رئیس‌جمهوری سوریه گزارش‌‌ها درباره دستگیری رهبر داعش در مرزهای سوریه را رد و تأکید کرد که این تروریست ارشد در امنیت به‌سر می‌برد.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گزارش‌ها درباره دستگیری «ابوبکر البغدادی» سرکرده ارشد داعش را رد کرد و متذکر شد که سیطره این گروه تروریستی بر مرزهای مشترک سوریه و عراق، البغدادی را در امنیت قرار داده است.

اسد در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری «اسپوتنیک»، در پاسخ به این سوال که آیا البغدادی توسط نیروهای روسیه و سوریه در مرزهای مشترک با عراق دستگیر شده است، گفت: «خیر، این موضوع صحت ندارد.»

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: «نه، این صحیح نیست. در تمامی شرایط، این مرزها تاکنون تحت سیطره داعش قرار دارد و تحت کنترل نیروهای سوری یا روسی و حتی غربی‌ها یا آمریکایی‌ها و یا هر طرف دیگری نیست. داعش، به‌تنهایی این مرزها را کنترل می‌کند. از این‌رو، البغدادی در این منطقه در امنیت به‌سر می‌برد.»

اخیرا، دفتر رسانه‌ای دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا در سایت رسمی خود مدعی شد، «اطلاعات دقیقی» در اختیار دارد که براساس آن، رهبر ارشد داعش در شمال سوریه توسط نیروهای سوری و روسی دستگیر شده است.

 

کد N1681641

وبگردی