آفتاب

افزایش 250 درصدی بودجه ورزش کشور در سال 96

افزایش 250 درصدی بودجه ورزش کشور در سال 96

همدان- ایرنا- معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه ورزش کشور در سال جاری به نسبت سال گذشته 250 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا امیررضا خادم روز پنجشنبه در نخستین همایش پیشکسوتان استان همدان اظهار کرد: تصمیم دولت در برخورداری ورزش از ارزش افزوده در لایحه برنامه ششم توسعه و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی باعث افزایش 250 درصدی بودجه ورزش در سال جاری شد.
وی اضافه کرد: در پنج سال آینده شاهد این رشد قابل توجه در بودجه ورزش کشور خواهیم بود که تحولات عظیمی در این حوزه ایجاد می کند.
خادم بیان کرد: بخش عمده این بودجه استانی است و به صورت مستقیم به شهرستان ها تعلق می گیرد.
وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در ورزش گفت: ورزش گستردگی فراوانی دارد و نیاز است در کنار این افزایش بودجه، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه هم اینک چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد، گفت: برای تکمیل این طرح ها 80 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به پیشکسوتان ورزشی گفت: درصدد راه اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان هستیم.
خادم افزود: پیشکسوتان سرمایه مهم در ورزش کشور محسوب می شوند و باید از این سرمایه به خوبی حمایت کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: مردم ایران همواره پهلوانان، قهرمانان و ورزشکاران خود را بخش مهمی از سرمایه های ارزشمند و اعتبار میهن خویش می دانند.
رسول منعم افزود: در اسلام توصیه ها و سفارش های زیادی نسبت به ارج نهادن به پیشکسوتان شده و براین اساس هرنسلی نسبت به احترام و تقدیر از گذشتگان خود یک وظیفه شرعی و عرفی عهده دارد.
وی اضافه کرد: پیشکسوتان ورزش به واقع سرمایه های گذشته، حال و آینده نسل امروز ورزشکاران هستند و سرزمین ایران اسلامی همواره شاهد عزم، اراده، همت و مردانگی آنان بوده که جان خود را در راه عزت و افتخار نهاده و ارزش های ملی ملت را در میدان های مختلف ورزشی تجلی ساخته اند.
وی افزود: هم اینک بخشی از این قهرمانان سخت کوش، گرد پیری بر موی و چهره خود دارند و در عین سربلندی و سرافرازی، بسیار فروتن و خوش سیرتند و هیچ گاه از تنگاها و کمبودها سخن نمی گویند و این عزیزان الگوی صیانت، جوانمردی، تلاش وافر انسانی، و در حقیقت سرمایه های عزت و افتخار هستند.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
کد N1681497

وبگردی