آفتاب

معاون دفتر رهبری: نباید برداشت های شخصی را وارد دین کرد

معاون دفتر رهبری: نباید برداشت های شخصی را وارد دین کرد

قم - ایرنا - معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به این که نباید دچار آفت ها در دین شویم گفت: برداشت های شخصی، عواطف و احساسات نباید وارد عرصه دین شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز پنجشنبه در اجلاس مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: امروز در صورتی می توان تاثیرگذار بود که مطالب و روایات تاریخی را مستند به مردم بیان و از سیره انبیا الگو گیری کرد.
وی گفت: امامان معصوم با بیان احکام دین باعث جذب مردم می شدند، از این رو نباید مطالبی را بیان کنیم که باعث دین گریزی شویم.
وی اضافه کرد: در تبلیغ و بیان معارف دین سطح درک مخاطب را در نظر بگیریم تا برای عامه مردم قابل فهم و درک باشد، نه این که برداشت های مختلف و نادرست در مخاطبان ایجاد شود.
مروی با بیان این که نقش روحانیان، هدایت گری در مسائل مختلف است گفت: دین اسلام مطالب بسیاری در حوزه های مختلف دارد که باید بر اساس فهم و درک مردم روایات را مطرح کنیم.
وی افزود: علت گریز گروهی از مردم از دین، تعلیم های غلطی است که به نام دین داده می شود، از این رو آفت در دین تنها از ناحیه دشمنان نیست بلکه دفاع ناصحیح از دین و توجه نکردن به سطح فکر مخاطبان مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی با اشاره به تاثیر حوزه های علمیه خواهران در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: وجود زنان مسلمان با حجاب دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث آبرو و عزت انقلاب اسلامی در دنیا خواهد بود.
وی ادامه داد: نگاه به دین و معنویت دوباره در اروپا روبه فزونی است و نهضت فکری مد نظر امام راحل افکار جهانیان را به خود جلب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی یک نهضت دینی و فکری اوج می گیرد و سایر مکتب ها را تحت شعاع قرار می دهد دشمان در صدد ضربه زدن به این مکتب هستند و مسائل ضد دین را با برچسب اسلام وارد دین می کنند.
مروی با تاکید به برنامه های دینی در کشورهای غربی گفت: امروز نگاه به مکتب شیعه در قله افکار است و صدها کرسی شیعه شناسی در کشورهای مختلف تشکیل شده است.
وی بیان داشت: این فرصت خوبی برای حوزه های علمیه و روحانیت است که شیعه و اسلام مورد توجه متفکرین و فیلسوفان قرار گرفته است، از این رو باید بر اساس سطح درک مخاطب، مطالب دینی را بیان کرد.
اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران از 29 فروردین ماه جاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل در شهر مقدس قم درحال برگزاری است که عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
همچنین در این اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته شد.
زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، باورهای دینی، خانواده و صیانت اخلاقی، خانواده و فضای مجازی، خانواده و تولید و مصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس تشکیل شده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1681481

وبگردی