آفتاب

اعدام ۳۰ تروریست در پاکستان

اعدام ۳۰ تروریست در پاکستان

فرماندهی ارتش پاکستان از اعدام ۳۰ نفر از شبه نظامیانی که در عملیات تروریستی حمله به مدرسه فرزندان نظامیان پاکستانی در پیشاور دست‌داشته‌اند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان حکم اعدام ۳۰ نفر از  تروریست‌هایی که در سال ۲۰۱۴ در حمله‌ به یک مدرسه‌ در شهر پیشاور مرکز ایالت «خیبر پختونخوا» واقع در شمال غرب پاکستان نقش داشته‌اند را امضا کرد.

در بیانیه‌ای که توسط ارتش پاکستان منتشر شد تصریح شده است که ژنرال باجوا این احکام را روز گذشته –چهارشنبه- امضا کرده است.

در این حمله تروریستی به یک مدرسه ابتدایی و راهنمایی که در آن فرزندان نظامیان پاکستانی در شهر پیشاور تحصیل می‌کردند دست کم ۱۴۴ دانش‌آموز کشته شدند.

پس از این حمله تروریستی ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان با آغاز یک عملیات بزرگ ضد تروریستی شماری از عاملان این واقعه را دستگیر و در دادگاه نظامی محاکمه کردند.

احکامی که در دادگاه‌های نظامی در پاکستان صادر می‌شود توسط فرمانده ارتش امضا و پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت اجرا خواهد شد.

برخی از احزاب اپوزیسیون و همچنین گروه‌های حقوق بشر پاکستان از محاکمه این افراد در دادگاه‌های نظامی و به صورت غیرعلنی انتقاد کردند.

دولت پاکستان نیز که از سال ۲۰۰۸ حکم اعدام در این کشور را ممنوع کرده بود، پس از این حمله تروریستی ممنوعیت حکم اعدام در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

کد N1681409

وبگردی