آفتاب
نماینده اردبیل درمجلس شورای اسلامی :

دولت درکنترل تورم موفق عمل کرده است

دولت درکنترل تورم موفق عمل کرده است

اردبیل- ایرنا- نماینده اردبیل،نیر،نمین وسرعین درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر وامید با وجود مشکلات عدیده درکشور در کنترل تورم موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صدیف بدری روزپنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در اتاق بازرگانی ،صنایع معادن وکشاورزی اردبیل افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور نزخ سود تسهیلات بانکی است که فقدان نظارت مطلوب باعث شده توفیق خوبی در کنترل نرخ سود تسهیلات بانکی بدست نیاید.
وی بیان کرد: در بحث نظام بانکداری کشور، مشکلات عمده ای متصور است به این دلیل که مسئولان بانک ها ی دولتی وخصوصی به قوانین موجود بانکی چندان توجهی ندارند و مدیران استانی هم اختیاراتی ندارند تا در ارایه تسهیلات بانکی مطالبه گری کنند.
سخنگوی کمیسیون عمرانی مجلس رشد اقتصاد ی کشور در دولت تدبیر وامید را رضایت بخش دانست وگفت: با وجود رشد اقتصادی کشور متاسفانه وضعیت صنایع کوچک ومتوسط مطلوب نیست و لازم است دولت در این باره عنایت ویژه ای داشته باشد.
بدری افزود: سال 96 بنا به فرمایش مقام رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال که خوشبختانه مجلس ودولت در تحقق این شعار عزم جدی دارند اما لازم است گام های عملیاتی در عرصه تولید و اشتغال برداشته شود.
او اضافه کرد: رویکرد مجلس در این رابطه به سمت کارشناسی کردن مسائل محوری جامعه تعدیل یافته و 15 مسئله در مجلس مد نظر است که به کمیسیون های تخصصی ارجاع شده تا بررسی های لازم انجام گیرد.
نماینده اردبیل، نیر، نمین وسرعین درمجلس شورای اسلامی با اشاره به روند توسعه صنعت در استان اردبیل افزود: در حوزه صنعت گام های موثری از سوی استاندار اردبیل برداشته شده اما باید دیدگاه مدیران در این حوزه به سمت عملیاتی کردن برنامه ها سوق پیدا کند.
بدری همچنین درخصوص روند پیشرفت مکانیزه شدن آبیاری در استان اردبیل گفت: در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده اما وضعیت آبیاری مکانیزه در استان بسیار نامطلوب است.
استان اردبیل استانی کشاورزی است که هنوز سامانه حاکم بر کشت و زرع در آن سنتی می باشد، بخش صنعت نیز در این استان با وجود تلاش های زیاد هنوز سهم اندکی در اقتصاد استان دارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
کد N1681330

وبگردی