آفتاب

ساخت بیش از 110 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز

ساخت بیش از 110 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز

تبریز- ایرنا - مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خیران بیش از 110 هزار کلاس درس در نقاط مختلف ایران احداث کرده اند.

سید محمد رضا جعفری چهارشنبه شب در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در تبریز، رویکرد جشنواره امسال را ایمن سازی مدارس اعلام و اظهار کرد: با تلاش دولت دو سوم مدارس ایمن سازی شده و امیدواریم با کمک خیران بقیه مدارس را نیز ایمن سازی کنیم.
وی با اشاره به استقبال خوب خیران از برگزاری این جشنواره گفت: سال گذشته در بیش از 300 شهرستان کشور و با احتساب مراکز استان ها در 500 شهرستان این جشنواره برگزار شد.
جعفری افزود: با وجود مشکلات موجود در آموزش و پرورش، رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جشنواره های خیران مدرسه ساز، ترویج عدالت آموزشی با همت خود آنان است تا دانش آموزان مناطق محروم نیز در محیط مناسبی تحصیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه همه ما مدیون انسان های خیراندیش هستیم گفت: در سایه همت و اعتماد خیران از سال 1392 تا کنون شاهد تعهد دو هزار و 340 میلیارد ریال از سوی خیران بودیم.
جعفر پاشایی با بیان اینکه در مقایسه با هشت سال قبل شاهد افزایش 90 درصدی مشارکت خیران در ساخت و ساز مدارس هستیم، افزود: در مجموع هشت سال قبل از دولت تدبیر و امید دو هزار و 580 میلیارد ریال تعهد خیران برای مدرسه سازی بود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 750 میلیارد ریال در جشنواره خیران مدرسه ساز تعهد شد،خاطر نشان کرد: برای ترمیم 7 هزار کلاس درس و تکمیل 50 پروژه نیازمند دستان پرمهر خیران هستیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در جشنواره هجدهم که پارسال برگزار شد، 75 میلیارد و 600 میلیون تومان توسط خیران نیک اندیش تعهد شد و پیش بینی می شود در جشنواره نوزدهم تعهد خیران 10 درصد بیشتر از جشنواره سال گذشته باشد.
محمدرضا عیدی اظهار کرد: آذربایجان شرقی همواره در جذب مشارکت خیران مدرسه ساز در سطح کشور مقام نخست را داشته و پیش بینی می شود امسال نیز با برگزاری باشکوه جشنواره نوزدهم این جایگاه حفظ شود.
وی با بیان اینکه از مجموع 23 هزار و 700 کلاس درس استان، فقط 9 هزار و 637 کلاس مستحکم و ایمن وجود دارد، گفت: 6 هزار و 257 کلاس درس نیمه مستحکم و هفت هزار و 800 کلاس درس غیرمستحکم در استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است که مشارکت خیران می تواند در ساماندهی سریع این وضعیت کمک کند.
عیدی با اعلام اینکه حدود 35 درصد از اعتبار 108 میلیارد تومانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از محل منابع دولتی در سال 95 تخصیص پیدا کرده است، گفت: این در حالیست که میزان تعهدات تحقق یافته خیران در جشنواره هجدهم استان بیشتر از اعتبارات تخصیص یافته دولتی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: در زمان حاضر 75 مدرسه با 445 کلاس درس در سطح استان در دست ساخت است که احداث بخش قابل توجهی از آن ها با مشارکت خیران صورت می گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: نیمی از این کلاس ها برای استفاده در سال تحصیلی آینده آماده بهره برداری باشد.
عیدی اعلام کرد: در 4 سال گذشته 322 مدرسه با یک هزار کلاس درس به عنوان طرح های خیرساز و مشارکتی در آذربایجان شرقی افتتاح شده که حجم قابل توجهی است.
به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی قرار است یک مدرسه شش کلاسه در آذرشهر و یک مدرسه سه کلاسه نیز در عجب شیر به یاد دانش آموزان غرق شده در سیل اخیر استان احداث شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور** انتشار دهنده:محمد رستگار
6132/6183
کد N1681217

وبگردی