آفتاب
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

درآمدهای تخت جمشید با شکل گیری هیات امنا در این مجموعه جهانی هزینه می شود

درآمدهای تخت جمشید با شکل گیری هیات امنا در این مجموعه جهانی هزینه می شود

شیراز- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هیات امنای مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با اختیارات کامل در زمینه تصمیم گیری درباره این مجموعه در بهار امسال شکل می گیرد و پس از آن، درآمدهای بازدید گردشگران از این آثار تاریخی در همین مجموعه هزینه می شود.

زهرا احمدی پور عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید افزود: این اقدام بر اساس مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر هیات امنایی شدن مجموعه های جهانی و شاخص ملی صورت می گیرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: علاوه بر درآمدهای بازدید گردشگران، مجموعه جهانی تخت جمشید ازمنابع دولتی و سایر درآمدها نیز برخوردار خواهد شد.
احمدی پور ادامه داد: برخی از دوستداران میراث فرهنگی، خیران و واقفان تمایل به کمک ها و حمایت های مالی به آثار تاریخی و فرهنگی دارند که با هیات امنایی شدن این مجموعه ها، این کمک ها صرف حفاظت و حراست از این آثار می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به ثبت آثار تاریخی تخت جمشید در میراث جهانی یونسکو اظهار کرد: اولویت گردشگران خارجی بازدید از آثاری است که در فهرست جهانی به ثبت رسیده اند و وجود این آثار در کشور یک فرصت برای توسعه گردشگری است.
احمدی پور در ادامه با اشاره به سفرهای استانی و بازدید از مجموعه های فرهنگی،تاریخی و گردشگری شهرستان ها عنوان داشت: در این سفرها با محدودیتها و ظرفیت های موجود شهرستان ها آشنا می شویم و با ارزیابی ها و شناخت بیشتر برنامه ریزی های مناسب تری انجام می شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر چهارشنبه در آغاز سفری 2 روزه وارد شیراز شد.
احمدی پور در این سفر پس از زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، از مجموعه جهانی تخت جمشید، نقش رستم، محور زندیه، مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظیه، اقامتگاه سنتی سو و شون و نمایشگاه صنایع دستی بازدید و با فعالان حوزه گردشگری و مدیران سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی استان فارس دیدار می کند.
معاون رئیس جمهوری همچنین روز پنجشنبه رئیس جمهوری را در آیین یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی و جلسه شورای اداری استان همراهی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سفر به استان فارس ضمن شرکت در آیین یادروزسعدی، افزون بر 400 طرح در حوزه های مختلف صنعتی، درمانی، راه و شهرسازی، آبرسانی و ... را افتتاح می کند.
آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در 55 کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت واقع است.
3002/ 2027
خبرنگار:فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1681017

وبگردی