آفتاب
رئیس سازمان اوقاف عنوان کرد:

«یک کتاب، یک امت»؛ شعار سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

«یک کتاب، یک امت»؛ شعار سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

رئیس سازمان اوقاف در آئین افتتاحیه سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات قرآن کریم را با شعار «یک کتاب، یک امت» با حضور نمایندگان قرآنی ۸۳ کشور آغاز می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم عصر امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام  علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مقامات کشوری و لشگری در مصلای امام خمینی تهران برگزار گردید.

حجت الاسلام علی محمدی در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که توانستیم توفیق میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی را داشته باشیم و همچنین خداوند را سپاسگذاریم که در سایه تعالیم قرآن این چنین رویداد مهم بین المللی را برگزار می کنیم و از سراسر جهان نمایندگان قرآنی را میزبانی کنیم. این میسر نیست مگر با عمل به قرآن کریم و اسلام و مبارزه با ظلم و ستم و استکبار که در سایه عمل به اسلام و قرآن و اجرای فعالیت های قرآنی برای اقشار مختلف فراهم می آید.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم را با شعار یک کتاب، یک امت با حضور نمایندگان ۸۳ کشور در ۵ بخش آغاز می کنیم. بخش طلاب و بخش بانوان برای اولین بار و رشته حفظ امسال به این مسابقات افزوده شده است. همچنین حضور دانش آموزان دختر و پسر برای اولین بار در جهان اسلام در بین تمام کشورهای اسلامی و در بخش های مختلف به صورت همزمان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این یکی از بزرگترین ظرفیت های این مسابقات است که بتواند همزمان ۵ مسابقه را در ۵ بخش اداره کند. در این مسابقات برنامه های جانبی نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: بیش از ۴۰۰ مقاله داخلی و خارجی از ۲۰ کشور جهان با موضوع کودکان و نوجوانان و جوانان و مباحث خانوادگی و آسیب های اجتماعی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. وحدت امت اسلامی با عنوان شعار این مسابقات انتخاب شده است. خدا را شاکریم در سایه نظام اسلامی با کمال امنیت و آرامش این چنین رویداد مهم بین المللی را برگزار می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: به همه مهمانان و شرکت کنندگان و داوران و شخصیت های قرآنی خیر مقدم عرض می کنیم. امیدواریم که بتوانیم حق میزبانی و مهمانی را ادا کنیم و به علما، دانشمندان، قاریان و داوران گرانقدر کشور خودمان هم خیر مقدم و خوش آمد عرض می کنیم.

پس از صحبت های حجت الاسلام علی محمدی، دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را از طرف رئیس جمهور برای حضار قرائت کرد.

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است: برگزاری سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم را به یکایک شرکت کنندگان ارجمند تبریک می گویم. گرچه مشتاق بودم که توفیق حضور در این فضای معنوی را می داشتم ولی متاسفانه حادثه ناگوار سیل آذربایجان باعث شد برای همدردی با مردم به این دیار بیایم و از فیض حضور در میان شما باز بمانم. قرآن کریم به یک عصر و یک نسل متعلق نیست، کتاب خداوند برای نجات انسان از بن بست ها است. هرچه انسان به جهل و جمود بیشتر گرفتار می‌شود نیاز به بهره مندی از این چراغ نیز بیشتر می گردد. کودکان، زنان و مردان بشریت نیازمند هرچه بیشتر به قرآن اند. از خداوند بزرگ می خواهم که به همه ما توفیق دهد که در سایه قرآن کریم بتوانیم در راه تعالی اسلام که فرهنگ صلح و عدالت انسانی است، گام های بلندتری برداریم.

کد N1681009

وبگردی