آفتاب

بهره‌برداری از ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت‌یازدهم

بهره‌برداری از ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت‌یازدهم

وزیر نیرو از افتتاح ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب از ابتدای فعالیت دولت‌یازدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند افزود: تعدادی از این تصفیه‌خانه‌ها در شهرهای استان تهران شامل اسلامشهر، پردیس و پیشوا اجرا و راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در آغاز کار دولت یازدهم ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان تهران ۵۰۰ هزار متر مکعب بود، اظهار کرد: در حال حاضر این عدد به ۹۰۰ هزار متر مکعب رسیده که افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد مقدس از ۱۰۰هزار مترمکعب در چهار سال گذشته به ۲۶۸ هزار مترمکعب در حال حاضر رسیده است.

به گفته وی جمعیت زیر پوشش فاضلاب در استان تهران در ابتدای سال ۹۲، سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که اکنون به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

چیت‌چیان گفت: سال‌گذشته در قالب ۲۳ قرارداد، یک هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش‌خصوصی برای طرح‌های آب و فاضلاب اختصاص یافت که امسال نیز در قالب ۲۱ قرار داد ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش‌خصوصی برای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های دولت‌یازدهم تا سال گذشته ۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شده‌اند، افزود: تعداد روستاهایی که هر سال آب‌رسانی شده‌اند سال ۸۵ تعداد ۱۵۷ روستا، سال ۸۶ تعداد ۱۸۹ روستا، سال ۹۲ تعداد ۴۷۶ روستا، سال ۹۳ تعداد ۸۲۴ روستا، سال ۹۴ تعداد ۹۴۲ و سال ۹۵ تعداد ۲۹۵۸ روستا بوده است.

چیت‌چیان با بیان اینکه طرح‌های آب و فاضلاب دارای ابعاد گسترده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است یادآور شد: حفظ محیط زیست، تولید محصولات دامی و کشاورزی سالم و بهداشتی و استفاده از پساب تصفیه‌شده برای تغذیه منابع زیرزمینی آب از آن جمله است.

کد N1680297

وبگردی