آفتاب

اصولگرا و اصلاح‌طلبی که به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، در عرصه کشور فعال باشند

اصولگرا و اصلاح‌طلبی که به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، در عرصه کشور فعال باشند

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرا و اصلاح‌طلبی که در خط امام با نگاه امام و با دغدغه امام به رشد و تعالی کشور فکر می‌کنند و به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، می‌توانند در عرصه کشور فعال باشند.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در جمع اساتید و چهره‌های علمی کشور با بیان اینکه به همفکری، همراهی، ایده پردازی و نظریات اساتید برای ادامه راه و برون رفت از مشکلات کشور نیاز داریم‌گفت: حق نبود کشوری با این همه منابع غنی و نیروهای متراکم فرهیخته و متخصص دچار این حجم از مشکلات باشد. 

 او افزود: زندگی و معیشت، رفاه اجتماعی و کرامت مردم دچارآسیب شده و حل این مسائل جز با همکاری همه مردم و دلدادگان انقلاب امکان ندارد. اصولگرا و اصلاح‌طلبی  که در خط امام با نگاه امام و با دغدغه امام به رشد و تعالی کشور فکر می‌کنند و به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، می‌توانند در عرصه کشور فعال باشند. 

رئیسی بیان کرد: اگر فرهیختگان دانشگاهی ارتباط بین علم و اقتصاد و ارتباطی که این دو مقوله را با عرصه‌های دیگر اجتماعی رقم بزند، برقرارکنند، اتفاقات خوبی به وقوع می‌پیوندد. در دانشگاه ما ارتباط با صنعت و تولید تعریف ‌می شود اما اگر صنعت، دانشگاه و روابط خارجی از هم جدا باشد محصول اقتصادی علمی نخواهد بود.

 او با بیان اینکه سیاست ما هم باید برای کشور ثروت مادی و معنوی تولید کندتصریح‌کرد:ارتباط تعریف‌شده علم، سیاست و اقتصاد می‌تواند برای برون رفت کشور از مشکلات در سال پایانی دهه چهارم انقلاب نقش موثری ایفا کنند و ما در شرایط فعلی این کار را ضروری می‌دانیم. 

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مشکلات فزاینده در نظام بانکی، مالیاتی، صادرات و واردات مانع معیشت مردم شده است، افزود: آیا حق است که اشتغال و وضعیت بیکاری کشور به حدی باشد که در هر خانواده بیکار وجود داشته باشد؟

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: در آستان قدس رضوی بیشترین مراجعات به ما برای بیکاری بود. چه از مشهد و اطراف و چه از سایر بلاد، مردم از وضعیت گله مند بودند.

او  تاکید کرد:گام اول تغییر به نفع مردم، تغییر در مدیریت اجرایی کشور است ومن رقیب بیکاری، فقر، ناکارآمدی، درجا زدن و این همه بی‌عملی در کشور هستم.

رئیسی با بیان اینکه  به دنبال شکل دادن دولتی هستیم که کرامت یک شخص در همه شئونات رعایت شود،گفت:کرامت یک شخص این نیست که او به دنبال شغل بگردد و شب خجالت زده به خانه برگردد. نباید شاهد وضعیتی باشیم که احساس ناامیدی به خیل دوستداران انقلاب اسلامی وارد شود.

او ادامه داد:نباید مسئله گروه، حزب و یک جناح خاص در کشور دیده شود بلکه امر مهم بحث و سخن درباره تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است،اگر توکل به خدا و عزم جدی در همه دغدغه‌مندان انقلاب و ارزش‌ها بدون در نظرگرفتن آسیب‌های جناحی و گروهی و خط‌کشی‌های سیاسی به وجود بیاید، می‌توان این گام را تحقق یافته دانست.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: گام‌های بعدی آغاز راه است و در آن صورت آنچه به هر دلیلی در این مدت مورد غفلت قرار گرفته به دست دغدغه‌مندان و دوستداران انقلاب حل خواهد شد و به عنوان یک طلبه و سرباز کشور و ولایت از محبت همه تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم بتوانیم با شناخت وظیفه خود در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنیم.

کد N1680206

وبگردی