آفتاب
نماینده مجلس شورای اسلامی

جایزه مصطفی(ص) نشانگر عزم جدی مسلمانان برای تسخیر قله‌های علم است

جایزه مصطفی(ص) نشانگر عزم جدی مسلمانان برای تسخیر قله‌های علم است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، برگزاری جایزه مصطفی (ص) را نشانگر عزم جدی مسلمانان برای تسخیر قله های علم جهان دانست.

رسول خضری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، جایزه مصطفی (ص) را نشان دهنده توجه و اهمیتی خواند که دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) به علم و علم‌آموزی قائل هستند.
وی با اشاره به احادیثی همچون 'اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَی اللَّحْد' و 'اطلبوا العلم ولو بالصین' گفت: آیات، احادیث و روایات موجود در دین اسلام به خوبی نشان می‌دهد که این دین تا چه اندازه برای علم‌آموزی جایگاه ویژه‌ در نظر دارد و همچنین آیه 'وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْماً' این اهمیت را چند برابر می‌کند.
نماینده مردم پیرانشهر با بیان این که بهتر بود این اقدام سال‌ها قبل انجام می‌شد، تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقات و جوایزی نشان دهنده عزم جدی مسلمانان برای تسخیر قله‌های وسیع علم و دانش در سطح جهان است.
وی با بیان اینکه پیروزی در همه امور از آنِ فکر و اندیشه است، گفت: برگزاری مسابقات، مناظره‌های علمی و نشست‌های تخصصی باعث تبادل تجربیات گرانبها بین دانشمندان جهان اسلام می شود و در نهایت این انگیزه آمیخته با معنویت رشد پیدا کرده و در زمینه توسعه علمی موثر واقع خواهد شد.
خضری با یادآوری فرمایش امام علی (ع) مبنی بر این که 'یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است'، اظهار داشت: ایشان دروازه علم هستند و فرمایشی با پشتوانه قوی معنوی در حوزه علم‌آموزی و اهمیت تفکر بیان کرده‌اند که همه اینها بیانگر ضرورت برگزاری مسابقات و نشست‌ها برای تبادل فکر و اندیشه است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این نوع مسابقات باعث اتحاد و همدلی بین کشورهای جهان اسلام می‌شود که با این اتحاد و قدرت علمی، اقتداری تشکیل دهند که حرف اول را بزند، هرچند که تا به امروز هم اسلام در همه حوزه‌ها حرف برای گفتن داشته است.
خضری با بیان این که اگر خود به دنبال علم نرویم، باید آن را از دیگران طلب کنیم، اظهار داشت: عزم اسلام در کسب علم جدی بوده است و انسانی که مجهز به سلاح علم نباشد مجبور است با پرداخت هزینه بالا آن را تامین کند که این امر چندان پذیرفتنی نیست.
وی برگزاری جایزه مصطفی(ص) را فرصتی ارزشمند برای همکاری و هم افزایی اعضای جهان اسلام در مسیر پیشرفت علم و فناوری ارزیابی کرد.
خضری در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه نور در سطح دانش‌آموزی گفت: برگزاری این مسابقه در راستای ترویج جایزه مصطفی (ص) قطعا نتیجه‌ای شگرف در ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان دارد چرا که مدارس سنگ زیربنای علم و دانش هستند و خوراک دانشگاه‌ها را آماده می‌کنند بنابراین از همین دوران باید در ایجاد انگیزه دانش‌آموزان تلاش کرد تا در آینده دانشجویان و دانشمندانی کارآفرین و عزت‌آفرین باشند و بتوانند علم خود را به فناوری تبدیل کرده و تولید ثروت کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان گفت: هزینه‌هایی که برای آنها صرف می‌شود، سرمایه‌گذاری است و در صورتی که با برنامه‌ریزی درست همراه باشد در آینده ثمره خوبی خواهد داشت.
مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم افق های جدید در اذهان جامعه دانش آموزی و مشارکت مراکز آموزشی، توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در سال جاری برگزار می شود.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1680032

وبگردی