آفتاب

کیش میزبان رقابت های بین المللی اسکواش

کیش میزبان رقابت های بین المللی اسکواش

کیش – ایرنا - رئیس فدراسیون اسکواش ،جزیره کیش را قطب پایدار این رشته ورزشی در کشور عنوان کرد و افزود : به دلیل اینکه اسکواش رشته اول ورزشی کیش شناخته شده ،شناسایی مکان و نصب دو سالن شیشه ای در سال 96 از تاکیدات مدیرعامل این منطقه است .

مسعود سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد جزئیات برگزاری رقابت های حرفه ای و بین المللی اسکواش 'جام خلیج فارس' از فردا 29 فروردین ماه به میزبانی کیش اظهار کرد : ایران 10 سال میزبانی این رقابت ها را بر عهده داشته است ، قرار بود این رقابت بهمن ماه 95 در جزیره برگزار شود اما به دلیل ثبت دیر هنگام آن در مرکز حرفه ای اسکواش بازان جهان این رقابت ها به اواخر فروردین ماه جاری موکول شد.
وی افزود : این رقابت ها زیرنظر مرکز حرفه ای اسکواش بازان جهان برگزار می شود که استان های فارس ، مرکزی ، خوزستان ، تهران ،کیش تا کنون میزبانی آن را بر عهده داشتند که به ' رقابت های چلنجر 5 ' معروف هستند و هر یک به نام خود کیش (خلیج فارس )، اراک ( امیر کبیر) ، فارس ( روز شیراز )،گلستان ( شهید محلاتی ) ساری (مدافعان حرم ) و خوزستان( شهید دقایقی ) در تقویم جهانی ثبت شدند .
سلیمانی جزیره کیش را قطب پایدار اسکواش کشور عنوان کرد و افزود : به دلیل اینکه اسکواش رشته اول ورزشی کیش است مدیرعامل منطقه آزاد دستور دادند دو سالن شیشه ای در جزیره شناسایی و در سال 96 کار نصب آن انجام شود.
وی با بیان اینکه جدول پیش مقدماتی این رقابت ها امروز آغاز شده است گفت : با توجه به اینکه ملی پوشان ساکن این رشته در کیش قرار است سوم اردیبهشت ماه به رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا در هند اعزام شوند ، امروز صبح به تهران رفتند وامشب برای حضور در رقابتهای خلیج فارس به کیش باز می گردند.
این مسئول در فدراسیون اسکواش اظهار کرد : وایت کارت این رقابت ها میزبان می تواند به یک ایرانی در جدول اصلی بدهد که سه نفر نامزد دریافت آن بودند ( محمد رضا صادق پور از کیش ، نوید ملک ثابت از یزد، سجاد زارعیان جهرمی ) که به احترام میزبان انتخاب آن را بر عهده کیش گذاشتیم که در نهایت صادق پوربرای حضور در جدول اصلی انتخاب شد .
وی گفت : در این رقابت ها اسکواش بازانی از انگلیس یک نفر ،پاکستان 2 ورزشکار ، هنگ کنگ 3 بازیکن ، عراق 5 و ملی پوشان ایران شرکت دارند که در جمع حدود 32 ورزشکار به رقابت می پردازند که پخش زنده این رقابت ها از شبکه 3 سیما پخش می شود.
سلیمانی اضافه کرد : در بهمن ماه امسال نیز این رقابت با عنوان خلیج فارس در کیش برگزار می شود .
رئیس فدراسیون اسکواش در مورد تعداد داوران به خبرنگار ایرنا گفت : نیروسازی های انجام شده است و 6 داور ابلاغ خود را دریافت کرده اند ، سرپرست این رویداد را غلامرضا جهانشاهی رئیس هیات و علی کتابفروش سرپرست فنی و دبیر هیات اسکواش کیش است .
وزیرجهان یوسف زیی سرداور ، مهدی مختاری ، پوریا عیسی پور ،قائنیان و خوبیاری کادر داوری این رقابت ها بوده و محسن غلام نژاد جاوید نظارت این رویداد ها را بر عهده دارند .
وی جایزه این رقابت را پنج هزار دلار عنوان کرد و گفت : این میزان بین نفرات برتر تقسیم خواهد شد.
سلیمانی گفت : هدف اصلی ما افزایش روحیه حرفه ای گری است و بجای صرف هزینه های دلاری برای آوردن حریف تمرینی از خارج از کشور این ورزشکاران با هم و با سبک های مختلف تمرین می کنند ، این رقابت ها در استان ها سبب کاهش اعزام ها و هزینه ها خواهد شد.

*برگزاری مرحله پایانی لیگ های برتر و دسته یک نیمه اردیبهشت ماه در کیش
رئیس فدراسیون اسکواش همچنین از برگزاری مرحله پایانی لیگ های برتر و دسته یک بانوان و آقایان از 15تا 19 اردیبهشت ماه به میزبانی کیش خبر داد و افزود :در این رقابت ها 8 تیم لیگ برتر در بخش مردان و شش تیم از بانوان حضور خواهند داشت .
وی گفت : در لیگ دسته یک مردان نیز شش تیم و در بخش بانوان نیز دو تیم با هم رقابت خواهند کرد.
تکنی فایبر ،کیش اسکواش ، شهرداری تهران ، پارسه مهر ریسقرچک گلستان ، شهدای مدافع حرم مازندران ، یزداسکواش ،اسکواش نوین یزد و مناطق نفت خیز جنوب تیم های لیگ برتر مردان و شهرداری تهران ، پتروشیمی شازند اراک ، خوباوران کوثرگلستان ، سرای دلفین تبریز،سحاب آران و بیدگل اصفهان و فارس اسکواش تیم های لیگ برتری بانوان در این رقابت ها هستند.
در رقابت های لیگ دسته یک مردان نیز تیم های بهکارکوثر سبلان ،میرزاکوچک خان گیلان ، بیمه آسیای زنجان، پالایش نفت آبادان ، سحاب آران و بیدگل اصفهان و ضدیخ پتراک اراک و در لیگ دسته یک بانوان نیز یزداسکواش و مدرسه مهرگان بابل حضور خواهند داشت.
رقابت های حرفه ای بین المللی مردان ( جام خلیج فارس ) ازفردا تا اول اردیبشت ماه در کیش برگزار می شود.
جزیره کیش با دارا بودن امکانات و سالن های ورزشی مجهز ،سالانه میزبان برگزاری اردوها و رقابت های متعدد ورزشی در سطح ملی و بین المللی در رشته های مختلف است .
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630*1641/ 1484
خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1679313

وبگردی