آفتاب

اگر فردی اقبال داشته باشد ولی حضورش به مصلحت نباشد، باید کنار برود

اگر فردی اقبال داشته باشد ولی حضورش به مصلحت نباشد، باید کنار برود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد گفت: اگر فردی اقبال عمومی در جامعه داشته باشد ولی مصلحت نباشد در انتخابات شرکت کند، باید به خاطر مصلحت کشور کنار برود.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در برنامه تلویزیونی «تا پاستور» در رابطه با دوران وزارتش در فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آن دوران، یک زمان پرتلاطم بود و حوادث سال 88 مشکلاتی ایجاد کرده بود؛ ولی ما سعی کردیم جذب حداکثری داشته باشیم و جذب کنیم.

وزیر اسبق ارشاد و اسلامی گفت: به دلیل علاقمندی به کارهای فرهنگی و هنری و تاثیر آن برجامعه، بسیار به فرهنگ و هنر علاقمندم. برای مثال مسجدی در شهرمان ساخته شد و خیلی‌ها معتقد بودند این مسجد بزرگ پراز جمعیت نخواهد شد، ولی یکبار در آن نمایشنامه اجرا کردیم و آنجا پر از جمعیت شد. کار فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار است.

حسینی افزود: در بحث هنر اسلامی مهم مظروف است، زیرا ظرف یکی است. ولی فرهنگ ما فرهنگ گرانقدری است که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اختلاف سلیقه‌ها مطرح کرد: همه نگاه‌ها اکثرا به سمت سینما است و همواره انتقادات و گلایه‌مندی‌های مطرح است.در همه مباحث نیز اختلاف هست و بعضا جناحی بودن مطرح است. ولی ما باید کاری کنیم که به نزاع و کشمکش منجر نشود.

وی درباره تئاتر نیز گفت: تئاتر بعضی مواقع می‌تواند تاثیرش از سینما بیشتر باشد.

سید محمد حسینی در پاسخ به سوال مجری برنامه در رابطه با اینکه اگر رئیس جمهور باشید اولین اقدام شما چه خواهد بود،گفت:درمان اقتصاد بیمار کشور اولین اقدام من خواهد بود، زیرا این اقتصاد بیمار نیاز به عمل و جراحی و اقدام دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد در رابطه با اینکه اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شود گفت: اگر آن فرد راه اعتراض قانونی داشته باشد مطرح می‌کند ولی نه اینکه با نظام اسلامی قهر کند و یا دیگران را محکوم کند و بخواهد ایجاد هیاهو کند.

حسینی در پاسخ به سوال مجری برنامه در رابطه با اینکه اگر فردی اقبال نسبتا زیادی در جامعه داشته باشد ولی مصلحت نباشد در انتخابات شرکت کند، گفت: آن فرد باید به خاطر مصلحت کشور کنار برود حتی اگر اقبال عمومی داشته باشد.

وی در پایان بیکاری را عامل شرمندگی مسئولین نسبت به مردم عنوان کرد.

کد N1679152

وبگردی