آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

زیرساخت‌های کرمانشاه بر اثر سیل تخریب شد/ شرایط بحرانی است

زیرساخت‌های کرمانشاه بر اثر سیل تخریب شد/ شرایط بحرانی است

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: بر اثر حادثه سیل بسیاری از زیرساخت‌های کرمانشاه تخریب شده است.

جبار گوهری، نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وقوع سیل در کرمانشاه اظهار داشت: سیل کل شهر را درگیر کرده است، حتی در بعضی مناطقی که هیچ گاه مشکل آبهای سطحی نداشته ایم، بر اثر سیل ارتفاع آب در سطح برخی خیابانها حتی به نیم متر هم رسید، در برخی مناطق دیگر ارتفاع آب به مراتب بیشتر هم بود.

وی افزود: ساختار فیزیکی شهر در برخی مناطق کرمانشاه به گونه ای است که در شرایط عادی نیز پاسخگو نیست، چه برسد به اینکه اوضاع اینچنین باشد و سیلی با این حجم جاری بشود، لذا در حال حاضر شرایط شهر بحرانی است و شهر تاب این وضعیت را ندارد، بالطبع تبعات چنین حوادثی ما را بیش از پیش دچار مشکل کرده است.

گوهری با بیان اینکه خوشبختانه این سیل تلفات جانی نداشته است، گفت: بسیاری از زیرساختها از جمله کانالها و آسفالت خیابانها دچار آسیب و تخریب شده است که نیاز به عزم جدی برای مرمت دارد.

این عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: با توجه به بازدیدی که به همراه شهردار داشتیم، تصمیم بر این شد که اقدامات سریع و لازم برای مرمت آسفالت سطح خیابانها صورت بگیرد. البته اکیپ های آسفالت از چند ماه قبل و پیش از وقوع این سیل، در سطح شهر آماده آسفالت ریزی بودند، اما بدلیل شرایط جوی، پایین بودن درجه دمای هوا و همچنین بارش شدید باران، عملیات آسفالت ریزی متوقف شده بود و بدنبال فرصت بودیم تا با بهتر شدن اوضاع جوی این کار را از سر بگیریم. یقیناً با بهتر شدن شرایط، با عزم جدی و همت عالی آسیب دیدگی های اخیر ناشی از سیل را  همزمان با آسیبهای قبلی، مرمت و اصلاح می کنیم.

وی اظهار با اشاره به ترک برداشتن دیوارهای خانه های قدیمی تاکید کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ریزش نداشته ایم، البته هنوز همه گزارش ها جمع بندی نشده است.

 گوهری گفت: متاسفانه کانالهای احداث شده برای هدایت آبهای سطحی عمدتاً کانالهای مقاوم در برابر چنین شرایطی نبوده اند و فشار ناشی از حجم بالای سیلاب موجب شده که آسفالتِ روی کانالها آسیب دیده و کنده شود. در برخی مناطق نیز فشار آب دریچه منهول ها را به بیرون پرتاب و آب به سطح خیابانها راه پیدا کرده است.

عضو شورای عالی استانها افزود: میزان آسیب های مالی نیز چندان زیاد نیست و به خرابیهای سطح معابر، خیابانها و کانالها خلاصه شده است. لذا امیدوارم با مساعدت مسئولان هرچه زودتر میزان خسارات ارزیابی و تامین اعتبار شود. همچنین یقیناً با عادی شدن شرایط جوی، در اسرع وقت عملیات بازسازی و مرمت را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: لازم است مدیریت شهری با برنامه ای جدی بدنبال بهینه سازی معابر و زیرساختها در جهت پیشگیری از آسیبهای مشابه در چنین وضعیتهای بحرانی که شاید در آینده نیز دوباره رخ دهد، باشد.

کد N1679068

وبگردی