آفتاب

افزایش 10 درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

افزایش 10 درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در اصلاحیه نحوه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران با افزایش 10 درصدی تعرفه ها متناسب با نرخ تورم اعلام شده موافقت کردند.

به گزارش ایلنا؛ در سیصد و چهل و یکمین جلسه شورا بررسی اصلاحیه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران در دستور قرار گرفت .

در ابتدای بررسی این لایحه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت : در این زمینه پیشنهاد شهرداری 20 درصد بوده که در این زمینه پیشنهاد ما در کمیسیون نزدیک به 9 درصد بوده است. ضمن اینکه از سال جاری علاوه بر خدمات ارائه شده 8 خدمت جدید نیز در این دفاتر نظیر نظارت حفاری اضافه شده است .

احمد دنیا مالی نیز در این زمینه پیشنهاد داد : به صورت پایلوت در یکی از دفاتر، بازدید پایه حفاری و نظارت حفاری صورت گیرد .

محمد مهدی تندگویان نیز در ادامه گفت : قرار بود بحث آموزش شهروندی در نوع کارکرد دفاتر تعریف شود تا به ویژه در حوزه ساخت و ساز شهروندان بتوانند از حقوق خود آگاه شوند.

تندگویان افزود : بسیاری از شهروندان از حقوق خود در حوزه ساخت و سازمطلع نیستند و همین امر زمینه رانت را به وجود می آورد . بیمه آتش نشانی نیز از جمله مواردی است که می تواند در شرح خدمات دفاتر گنجانده شود .

اقبال شاکری رییس کمیته عمران نیز گفت : کل فرایند حفاری به دفاتر خدمات محول نشود بلکه دفاتر مجاز باشند که این اقدام را به شرط داشتن کلیه الزامات ابلاغ شده انجام دهند .

وی افزود : حفاری یک اقدام تخصصی و چند وجهی است بنابراین محول کردن یکباره آن به دفاتر خطرناک است این امر باید به صورت پایلوت در یکی از مناطق اجرا شود .

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : در مصوبه قبلی تبصره ای وجود دارد مبنی بر اینکه شهرداری تهران موظف است بر اساس نرخ تورم سالیانه لایحه افزایش تعرفه را به شورا ارائه دهد. در حال حاضر هم که نرخ تورم 10 درصد می باشد لذا با در نظر گرفتن پیشنهادات کمیسیون ها همان نرخ تورم سالیانه برای افزایش تعرفه های دفاتر خدمات در نظر گرفته شود .

در نهایت جمع بندی چمران با رای موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید .

کد N1678769

وبگردی