آفتاب

شماره ۹۸ هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره ۹۸ هفته نامه آتیه نو منتشر شد

تازه ترین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نخستین نشریه تخصصی حوزه رفاه و بیمه های اجتماعی، صبح امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ منتشر شد.

به گزارش ایلنا، تازه ترین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نخستین نشریه تخصصی حوزه رفاه و بیمه های اجتماعی، صبح امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ منتشر شد.

آتیه نو در داستان جلد این شماره با تیتر «امید های اشتغال زایی» به موضوع عزم دولت و مجلس برای نیل به اشتغالزایی پرداخته است. در این گزارش که با ۶ نماینده مجلس گفت و گو شده، آمده است: کمربندها برای تبدیل سال ٩٦ به سال شکوفایی در حوزه اشتغال بسته شده است. همان لحظه اول سال، رهبر انقلاب با نام‌گذاری امسال به «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» آغازگر این حرکت بزرگ بود. دولت هم تا به حال منتظر بود مقدمات و بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کند و طبعا تازه از سال جاری به بعد باید منتظر اشتغالزایی پیش‌برنده در اقتصاد باشیم.

نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی خانه ملت اعتقاد دارند همکاری مجلس و دولت برای احیای بخش‌هایی از صنعت و تولید کشور که در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود آسیب‌های جدی دیده‌اند می‌تواند چرخ اشتغال کشور را در سال جاری، بیش از هر زمان دیگری به حرکت درآورد.

تقویت ICT و گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی، صنعت نساجی را احیا کنیم، ٩٦ سال سرعت گرفتن صنعت است، صنعت نفت و گاز پیشران اشتغالزایی کشور ، اینها مطالبی است که نمایندگان مجلس درباره موضوع اشتغالزایی مطرح کرده اند.

پشتیبانی از نیروهای مولد، وفاداری به یک پیمان

آتیه نو در تازه ترین شماره خود با اشاره به نامه های جداگانه رئیس جمهور به ۸ نفر از وزیران کابینه خود، از نامه های جداگانه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و  روسای کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خبرداده و نوشته است: در هفته‌ای که گذشت، رئیس‌جمهور علاوه بر اینکه دست ‌به ‌قلم شد و هشت نامه‌ به معاون اول، چهار وزیر و رؤسای سازمان‌های برنامه‌وبودجه، اداری و استخدامی و صندوق توسعه ملی نوشت، نامه‌هایی هم دریافت کرد. اگر مخرج مشترک همه نامه‌نگاری‌های حسن روحانی به ارکان قوه مجریه، توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری و تولید صادرات‌محور و پیوند بخش تولید و اشتغال کشور با زنجیره تولید جهانی و تعیین ضرب‌الاجل برای هر حوزه بود، در دو نامه‌ای که دریافت کرد موضوع قدری متفاوت‌ بود.

نامه‌هایی که یکی را مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی نوشت و دیگری از طرف روسای کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بود به رئیس‌جمهور. در هردو نامه از همدلی و همراهی رئیس‌جمهور و دولت و آنچه نگاه علمی و منطقی دولت یازدهم به سازمان تامین‌اجتماعی خوانده می‌شود تقدیر شد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در بخشی از نامه نوشته است: سال گذشته با تجهیز و تامین بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع نقدی از محل حق‌بیمه‌های وصولی و سود حاصل از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری سازمان، موفق شدیم به‌تمامی تعهدات در قبال جامعه شریف بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی جامه عمل بپوشانیم. پرداخت بالغ‌بر ۸۴۰۰ میلیارد تومان تنها در اسفندماه سال ۱۳۹۵ در قالب مستمری و عیدی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، نشان از بزرگی و اهمیت کاری است که به لطف و حمایت همه‌جانبه دولت خدمتگزار در این سازمان انجام شد.

نسیمی از رفاه در زندگی مددجویان کم‌درآمد

هفته نامه آتیه نو جزئیات افزایش مستمری های مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به نقل از احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز اعلام کرده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته است: سعی بر این بوده که اجازه ندهیم تورم آسیب جدی به قدرت خرید مردم وارد کند و بر همین اساس حقوق بازنشستگان همواره بالاتر از نرخ تورم بوده است.

طرح تحول سلامت؛ نیازمند سازگاری با بیمه‌ها

کارشناسان معتقدند موفقیت طرح تحول سلامت در سال ٩٦، مشروط به تعامل با نظام بیمه‌ای و اجرای قوانین راهبردی است.

در گزارش آتیه نو از طرح تحول سلامت آمده است: بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت در حالی وارد چهارمین سال اجرای خود شده که این طرح کلان، تمام ساختارهای بیمه‌ای کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. شکی نیست که بدون همکاری و همراهی بیمه‌های درمانی، طرح تحول سلامت نمی‌توانست تداوم یابد، زیرا تاکنون عمده بار هزینه‌های تشخیصی و درمانی این طرح بر دوش بیمه‌های پایه بوده است.

هر سیاستی که امسال برای تداوم طرح تحول سلامت اتخاذ شود، به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر مجموعه تامین‌اجتماعی نیز تاثیر خواهد گذاشت. تداوم سیاست سال‌های گذشته برای پیشبرد طرح تحول سلامت، دوباره بخش درمان تامین‌اجتماعی و سایر بیمه‌های درمانی را در عمل انجام‌شده‌ای قرار خواهد داد که افزایش بدهی بیمه‌ها فقط یکی از خروجی این سیاست‌ها خواهد بود. در صورتی که طرح تحول سلامت بخواهد در سال ٩٦ به رضایتمندی بیمار و کارآمدی نظام سلامت دست یابد، خواه‌ناخواه باید در مسیری هماهنگ و متوازن با بیمه‌های درمانی حرکت کند.

راه های عملی برای تداوم طرح تحول سلامت، حذف هزینه های القایی و تامین ٧٨درصد منابع طرح تحول از سوی بیمه ها، سایر موضوع هایی است که در این مطلب به آنها پرداخته شده است.

از اصلاح گریزی نیست

گزیده آماری نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ٩٥ چه پیام‌هایی برای نظام تامین‌اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی دارد؟ آتیه نو در گزارشی تلاش کرده است تا این پیام ها را نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن استخراج کند.

رشد ۱/۲۴درصدی جمعیت، حرکت به سمت پیری، بیش‌زایی دهه ٦٠ و انفجار عمودی سالمندان، معادله سالمندی و تامین تعهدات بلندمدت بازنشستگی ، مثلث فشار دموگرافیک و صندوق‌های بازنشستگی و مدیریت بمب ساعتی جمعیت،  سرفصل های که آتیه نو در گزارش خود به آنها پرداخته است.

مطالب دیگر شماره ۹۸ آتیه نو :

- ابلاغ اولویت های تولید و اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

- جایگاه شرکای اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی

- مهلت ١٠ روزه برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای

- تورم تک رقمی، احیای رشد

- اهمیت نظارت کارشناسی بر طرح تحول سلامت

- بوی خوش اشتغال در عسلویه

- گذار موفق از کارمندی به کارآفرینی

- بازی بنزین با سلامت کارگران

-۱۰ توصیه مهم بیمه ای به کارفرمایان

- مراقب قلب دومتان باشید

- رشد پرشتاب حق بیمه ها در خاورمیانه

- شیرشاه بیدار شد

و......

کد N1678546

وبگردی