آفتاب

اعتراض کوهکن به هیئت رئیسه مجلس: به حرفم گوش ندهید، ناچارم روی میز بروم!

اعتراض کوهکن به هیئت رئیسه مجلس: به حرفم گوش ندهید، ناچارم روی میز بروم!

محسن کوهکن در برابر بی‌توجهی هیئت رئیسه به تذکرهایش، خطاب به لاریجانی گفت: به آقای پزشکیان گفتم که اگر به حرف من گوش ندهید،‌ ناچارم کار آن برادری را انجام بدهم که چون حرفش را گوش ندادید روی صندلی رفت. من هم ناچارم روی میز بروم!

به گزارش خبرآنلاين، علیرضا سلیمی در تذکری در مورد حفظ شأن و اقتدار مجلس گفت: از زحمات هیات نظارت تشکر می کنم، اما در برخی استان ها مدارک داوطلبان انتخابات شوراها به هیات های نظارت شهرستان توسط فرمانداری ها داده نشده است و کار واقعا قفل است. الان روز چهارمی است که شهرستان ها فرصت رسیدگی داشتند. نظارت بر این موضوع هم به عهده مجلس است. نباید کاری کنیم که باعث وهن مجلس شود.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: البته آقای محمودی شاه‌نشین در هیات نظارت جلساتی گذاشته و تلاش های خود را انجام داده است.

لاريجاني در برابر اين تذكر، پاسخ داد: من از شما خواهش مي‌كنم وسط بررسي دستور اين تذكرها را نگوييد. وزارت کشور پیگیری خواهد کرد که مساله حل شود.

در ادامه جلسه، محسن كوهكن نيز نسبت به تذكرهاي بي ارتباط به دستور جلسه تذكر داد و خطاب به رئيس مجلس گفت: من خواهشم اين است كه به عرايض من كامل توجه كنيد. استنباط ما اين است كه 4 ستون براي تذكر و اخطار داريم،‌ دو ستون اول مربوط به جلسه روز جاري است. همكاران ما از اين فرصت قانوني استفاده مي كنند اما در موضوع صحبت نمي كنند! جناب كواكبيان درخواست تذكر در مورد دستور مي دهند اما نكته ديگري را در مورد نطق پيش از دستور شما مي گويند! شما هم نمي گوييد كه اين خارج از دستور بود. اين روند قبلا هم بوده است.

او ادامه داد: «من خطابم به حضرت عالي نيست،‌ منظور من هيئت رئيسه است. مسئوليت اعضاي هيئت رئيسه مشترك است. از همکارانم هم مي پرسم که چرا وقتي آقاي وكيلي اسامي تذکر دهندگان را پاك مي كند، صداي کسي در نمي آيد؟‌ چرا خارج از دستور تذکر مي‎دهيد؟»

كوهكن تأكيد كرد: آيين نامه در اين رابطه در حال لوث شدن است. در جلسه گذشته به آقاي پزشكيان گفتم كه اگر به حرف من گوش ندهيد،‌ ناچارم كار آن برادري را انجام بدهم كه چون حرفش را گوش نداديد، روي صندلي رفت! من هم ناچارم روي ميز بروم.

رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: تلاش مي كنيم كه ماجرا لوث نشود. وقتي وسط دستور جلسه مجلس، تذكر غير موجه داده مي شود، ما مجبوريم گوش بدهيم كه بفهيم موضوع چيست. به هر حال از نظر ادب نمي توانم كه صحبت آقايان را مدام قطع كنم.

27217

 

کد N1678453

وبگردی