آفتاب
پیگیری در مجمع فیبا؛

شکایت فدراسیون بسکتبال از «درک باورمن» به کجا رسید؟

شکایت فدراسیون بسکتبال از «درک باورمن» به کجا رسید؟

فدراسیون بسکتبال که در مورد شکوائیه علیه سرمربی پیشین تیم ملی به مرجع حل اختلاف فیبا هنوز به نتیجه نرسیده، قصد دارد این موضوع را در مجمع آتی فدراسیون جهانی پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال به منظور پیگیری حق و حقوق خود از اقدامی که «درک باورمن» برای فسخ یک طرفه قراردادش بدون توجه به چهارساله بودن آن انجام داد، شکوائیه ای را علیه وی تنظیم کرد و بر اساس آنچه در قرارداد فی مابین با این مربی به آن تاکید شده بود، آن را به BAT یعنی مرجع حل اختلاف فدرسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) به عنوان نهاد مرجع برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده ارسال کرد.

باورمن آذرماه سال گذشته زمانی که برای گذراندن تعطیلات کریسمس به آلمان سفر کرده بود، با مسئولان تیم باشگاهی وورزبورگ برای همراهی این تیم در بوندس لیگا تا فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ قراردادی منعقد کرد و اینگونه قرارداد خود با بسکتبال ایران را به صورت یک طرفه فسخ کرد در حالیکه وی قرارداد چهار ساله با بسکتبال ایران داشت. همین مسئله باعث شکایت بسکتبال ایران از وی شد.

شکوائیه فدراسیون بسکتبال به دو زبان انگلیسی و فرانسه در اختیار مرجع حل اختلاف فیبا قرار گرفت. این کار بهمن ماه سال گذشته انجام شد اما هنوز این مرجع حل اختلاف، پاسخی به آن نداده این در حالی است که در هفته های پایانی سال گذشته، باورمن با ارسال ایمیلی به فدراسیون بسکتبال، خواستار بازگشت به ایران و از سرگیری همکاری اش با بسکتبال کشورمان شده بود.

البته محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به این درخواست باورمن اعلام کرده بود که «اصلا نمی توانیم دوباره به این مربی اعتماد کنیم. اقدام او غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود و نمی توانیم دوباره پذیرای وی شویم». ضمن اینکه مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرده بود که «خسارت های اقدام باورمن را تا ریال آخر خواهیم گرفت هرچند که هیچ مبلغی خسارتی که وی به بسکتبال ایران را وارد کرد را جبران نخواهد کرد».

به گزارش مهر، به گفته مهدی یوسفی صادقلو وکیل فدراسیون بسکتبال در پرونده درک باورمن، مطالبه حقوق یک ماهه درک باورمن و خسارت های مالی مسئولیت های مدنی و حرفه ای این مربی، از جمله مواردی است که در شکوائیه تنظیم شده به آن اشاره شده است.

طی این مدت رایزنی هایی از طرف فدراسیون بسکتبال برای به نتیجه رسیدن هر چه زودتر در رابطه با پرونده شکوائیه درک باورمن انجام شد اما تا به امروز این رایزنی ها هیچ نتیجه ای نداشته است. به همین دلیل پیگیری پرونده در مجمع عمومی فیبا در دستور کار مسئولان فدراسیون قرار گرفته است.

مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال اردیبهشت ماه در هنگ کنگ برگزار می شود. محمود مشحون نیز در این مجمع شرکت خواهد کرد.

به گفته علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال که وی نیز برای شرکت در مجمع عازم هنگ کنگ خواهد شد، قرار است در جریان این مجمع پرونده مورد نظر پیگیری می شود. توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار نیست از پیگیری برای نتیجه گیری از شکایتی که داشتیم، دست برداریم. مجمع فیبا بهترین فرصت است تا مسئولان مربوطه را ببینیم و پیگیری های لازم را انجام دهیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد که پیگیری پرونده شکایت علیه باورمن در کنار تصویب الگوی پیشنهادی برای پوشش بانوان در میادین بین المللی، دو موضوع مهمی است که در مجمع اردیبهشت ماه فیبا پیگیر آن خواهیم بود.

کد N1678304

وبگردی