آفتاب
معاون امنیتی انتظامی استاندار:

امنیت کنونی سیستان و بلوچستان در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است

امنیت کنونی سیستان و بلوچستان در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است

زاهدان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امنیت پایدار و احساس امنیت ایجاد شده در سالهای 94 و 95 در طول 38 ساله پیروزی انقلاب اسلامی در این استان بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا علی اصغر میرشکاری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سرسرای اجتماعات استانداری اظهار داشت: احساس امنیت در سیستان و بلوچستان به خوبی تحقق یافته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه امنیت حاکم بر سیستان و بلوچستان از بسیاری از استانهای کشور مشهودتر و ملموس تر است.
وی بیان کرد: امنیت؛ خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و تامین امنیت وظیفه ذاتی حاکمیت است.
وی افزود: حدود ۱۰۰ طرح امنیتی مفصل و مدون در سیستان و بلوچستان طراحی شده و به تصویب شورای تامین استان رسیده و به شورای امنیت کشور ارسال شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برقراری امنیت در استان برنامه محور شده است گفت: در این زمینه برای تمام مسائل امنیتی یک برنامه کامل تدوین و سیاست ها و راهبردهای هر دستگاه به طور کامل مشخص شده است.
میرشکاری اظهار داشت: امنیت موضوعی دو طرفه بوده و علاوه بر دنبال کردن راهبردهای امنیتی در زمینه های مختلف همواره در تلاشیم تا در حوزه امنیت، موضوعات و اتفاقات را به سمت فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سوق دهیم.
وی بیان کرد: برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان به سمت مردمی کردن امنیت گام برداشتیم و آن هم بدین معنا نیست که مردم را مسلح کنیم بلکه برای تحقق این امر از گروههای مرجع و اثر گذار جامعه از جمله علما، روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان طوایف و سایر افراد تاثیرگذار برای فرهنگ سازی و برطرف کردن مشکلات امنیتی استفاده کردیم.
وی افزود: دولت تدبیر و امید برای برقراری امنیت به زیرساخت های سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای داشته به طوری که تنها در پروژه راه آهن چابهار - زاهدان افزون بر 800 دستگاه کامیون و صدها کارگر مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: توسعه کارخانجات، طرح آبیاری 46 هزار هکتاری، توسعه بندر شخید بهشتی چابهار و پروژه گازرسانی با هدف برقراری امنیت، ایجاد اشتغال و توسعه در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به اشرار و قاچاقچیان نادم گفت: عناصر و عواملی که به هر دلیل توسط گروهک های معاند و عناصر خود فروخته فریب خورده و از اقدام خود پشیمان شده باشند می توانند با استفاده از رافت نظام جمهوری اسلامی به آغوش ملت بازگردند.
میرشکاری اظهار داشت: به افرادی که جذب چنین گروههایی شده باشند بعد از توبه و ابراز پشیمانی امان نامه اعطا می شود.
وی بیان کرد: معتمدان، ریش سفیدان و علما می توانند این افراد را به شورای تامین سیستان و بلوچستان معرفی کنند و این شورا به اعتبار معرفی این بزرگان به آنان امان نامه اعطا می کند.
وی با اشاره به حادثه کورین که منجر به شهادت شهید روح الله عالی فرمانده گردان کورین تیپ 110 سپاه سلمان و کشته شدن 2 نفر از افراد محلی شد، افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که این حادثه درگیری نبوده و هیچ گونه اقدام تروریستی در منطقه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: بررسی های میدانی نیز این مطلب را تایید می کند که نه اقدام تروریستی، نه اقدام افراطی و تکفیری و نه اقدامی بر ضد امنیت ملی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین بررسی های بیشتر وجود کاروان حمل مواد مخدر در منطقه را نیز تایید نمی کند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهید عالی از روحیه بسیار خوب مردمی و تعامل مثبت با مردم برخوردار بود و ارتباط تنگاتنگی با معتمدان، ریش سفیدان و روحانیت منطقه داشت.
میرشکاری اظهار داشت: شهید عالی با استفاده از مردم و مسئولان نقش مهمی در امنیت منطقه برعهده داشته است.
وی بیان کرد: اما مشخص شدن علت شهادت این شهید بزرگوار نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری دارد.
وی افزود: براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح چنانچه یکی از نیروهای نظامی حین انجام ماموریت کشته شود شهید محسوب می شود اما در مورد مردم عادی این موضوع نیاز به بررسی دارد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: سیاست های امنیتی مربوط به انتخابات سیستان و بلوچستان از چند ماه پیش برنامه ریزی شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و امن تدابیر لازم از چند ماه قبل در قالب اطلس امنیتی انتخابات تبیین شده است.
میرشکاری اظهار داشت: برگزاری رزمایش های متعدد و ایجاد لایه های امنیتی از مرزها تا عمق کشور و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله این تدابیر است.
وی بیان کرد: هیچ یک از نیروهای نظامی حق دخالت در انتخابات را ندارد و تنها مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند.
وی افزود: مردم در این انتخابات حضوری پرشور و حداکثری خواهند داشت.
وی در رابطه با وضعیت ملوانان گرفتار در چنگ دزدان دریایی خاطر نشان کرد: خانواده این ملوانان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: همچنین تلاش برای پرداخت خسارت به افراد و لنج هایی که از حوادث یادشده خسارت دیده اند ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با پیگیری های استاندار سیستان و بلوچستان و تصویب هیات وزیران 120 میلیارد ریال به این افراد وام پرداخت می شود.
میرشکاری اظهار داشت: نصب دستگاههای ردیاب برروی لنج ها و تعیین محدوده صید از جمله برنامه های انجام شده در زمینه تامین امنیت صیادان است.
وی افزود: پیگیریهای لازم از طریق وزارت امور خارجه و اطلاعات برای آزاد افرادی که در چنگ دزدان دریایی گرفتار شده اند از مدتها پیش در حال انجام است اما از آتچایی که دزدان دریایی متعلق به یک کشور خاص نیستند پیگیری وضعیت ملوانان ربوده شده با مشکل رو به رو شده است اما تلاشها همچنان ادامه دارد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم نامه تشکیل اجلاس های مرزی با کشور پاکستان گفت: این اجلاس ها هر 6 ماه یکبار برگزار می شود و تا کنون دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته است.
میرشکاری با اشاره به قانون تجدید نظر در اعدام متهمان پرونده های مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر باید همگانی، خانوادگی و اجتماع محور دنبال شود.
وی با بیان اینکه امنیت در خدمت تولید و اشتغال است خاطر نشان کرد: به دنبال هر فعالیت اقتصادی پیوست امنیتی آن در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اصلاح مصوبه شورای امنیت کشور مبنی بر ممنوعیت حضور و سکونت اتباع خارجی در این استان گفت: با پیگیری های انجام شده شرایط لازم برای تحصیل و سرمایه گذاری اتباع خارجی مجاز در استان فراهم شده است.
میرشکاری اظهار داشت: 200 هزار نفر از اتباع غیر مجاز پارسال از مرزهای سیستان و بلوچستان طرد شدند که 100 هزار نفر آنان از درون استان جمع آوری شده بودند.
وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در معابر مرزی به صورت موقت و هر سه ماه یکبار تمدید می شود افزود: اگر گاهی مشاهده می شود که معابر مرزی چند روزی بسته شده به دلیل این است که مجوز تمدید فعالیت آن باید از سوی وزارت کشور صادر شود.
وی ادامه داد: تبدیل گذرهای مرزی به معابر مرزی رسمی در دستور کار هیات دولت قرار دارد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1678093

وبگردی