آفتاب

آغاز عملیات اجرایی سومین پیست سافاری ساحلی در قشم

آغاز عملیات اجرایی سومین پیست سافاری ساحلی در قشم

قشم - ایرنا - عملیات اجرایی سومین پیست سافاری ساحلی کشور عصر جمعه طی آیینی در جزیره قشم آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر پروژه سافاری ساحلی قشم در این مراسم گفت: این پیست جدید ، سومین پیست سافاری جزیره است که به طول 10 کیلومتر در ساحل جنوبی تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود.
تورج امانی افزود: امتداد این پیست از ساحل که در برخی قسمت ها در نزدیک ترین حالت ممکن با دریا قرار خواهد داشت و خودروها از پیست خاکی وارد ساحل ماسه ای دریا خواهند شد، آن را از سایر پیست های کشور و جهان متمایز می کند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز بیان کرد: طولانی ترین پیست سافاری ساحلی و دریایی کشور که در جهان نیز بی مانند است، در راستای رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر تقویت گردشگری به عنوان صنعتی سبز و ارزآور به اجرا در می آید.
حمیدرضا مومنی افزود: جزیره های جنوبی به ویژه قشم از نقاط مستعد گردشگری هستند که در صورت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در کنار رونق گردشگری و اقتصاد ملی و جلوگیری از زمین خواری می توانند رقیب جدی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی بیان کرد: در این راستا پروژه های قابل توجهی در 2 سال گذشته برای بهبود صنعت گردشگری قشم همچون راه اندازی پیست های سافاری، آف-رود، شترسواری، ورزش های هوایی و دریایی، افزایش کاشانه های میهمان، ساخت هتل ها، 10 کمپ پارک، توسعه و تجهیز فرودگاه قشم، توسعه بندرها، اسکله ها و ورودی های جزیره از سرزمین اصلی اجرا شده است.
قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با برخورداری از جاذبه های گوناگون تاریخی، طبیعی، گردشگری و تجاری سالانه بیش از پنج میلیون تن مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند.
8123 /6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده : عباسعلی نقی یان
کد N1677205

وبگردی