آفتاب

داعش ستارگان ورزشی و سلبریتی های آلمان را تهدید کرد/ حمله به اتوبوس دورتموند اولش بود؟

داعش ستارگان ورزشی و سلبریتی های آلمان را تهدید کرد/ حمله به اتوبوس دورتموند اولش بود؟

ماموران آلمانی به مدارکی دست یافتند که نشان‌دهنده‌ی وجود ردپای داعش در حمله به اتوبوس تیم دورتموند پیش از جدال برابر موناکو است.

پلیس‌ بعد از اینکه در کنار اتوبوس مورد حمله‌ی دورتموند به نوشته‌هایی با مضمون «به نام اسلام» دست یافت برخی متهمان مربوط به این اتفاق که گفته می‌شود از نزدیکان و حامیان داعش محسوب می‌شوند را دستگیر کرد.


پلیس‌ انفجار یک بمب را  که شیشه اتوبوس تیم بورسیا دورتموند را شکسته بود مورد بررسی قرار داد و یک «اسلام گرا» را دستگیر کرد و مظنون دیگری نیز وجود دارد که بررسی‌ها در مورد او ادامه دارد. ماموران همچنان یک نوار فلزی در بمب پیدا کردند، یک بمب دیگر نیز در بالش زیر سر مربی جاسازی شده بود.
یک مامور پلیس گفت: ما خوشحالیم که اتفاقی بدتر از این نیفتاد. ما در این مورد بحث می‌کنیم که این اتفاق ممکن است یک حادثه تروریستی باشد. یک پیش زمینه اسلامی در آن ممکن به نظر می‌رسد.

دادستان آلمان گفت: دو متهم سلفی در این جریان دستگیر شدند و خانه آن‌ها نیز جستجو شده است و یکی از این دو نفر بازداشت شدند.
یک مرد دستگیر شده 25 ساله است که از شهر ووپرتال درنزدیکی دورتموند و مظنون دیگر 28 ساله است از شهر فرائن بورگ آلمان که در نزدیکی اونا است . رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که هر دوی آنان تحت نظر پلیس و روی رادار پلیس و سرویس اطلاعاتی دیده شدند. روزنامه «بیلد» آلمان همچنین گزارش داده است که یکی از این دو مظنون در محل وقوع بمب‌گذاری دیده شده‌اند.
همچنین سندی گزارش شده است که می‌گوید این اتفاق به حمله تروریستی کامیون به مردم در بازار کریسمس برلین مربوط می‌شود و ادعا می‌کند که هواپیماهای جنگنده آلمانی که مسلمانان را می‌کشد توسط گروه تروریستی داعش کنترل می‌شود.
دادستان دادگاه فدرال آلمان گفته است که با توجه به اینکه بمب در فاصله‌ی صد متری منفجر شده خوش‌شانس بوده‌ایم که تلفات شدیدی به بار نیامده است.
شک و تردیدهای زیادی نسبت به ادعای یک گروه از جناح چپ یک حزب ضد نازی وجود دارد. پیشتر ANTIFA، یک گروه چپ‌گرای ضد نازی، در بیانیه‌ای مسئولیت بمب‌گذاری را به عهده گرفته بود.

با این حال، گزارشها از آن حکایت دارد که ستارگان ورزشکار و سلبریتی‌های آلمان و سایر کشورهای عضو «ائتلاف» در لیست ترورهای داعش قرار دارند. پلیس ادعا کرده که تحقیقات روند مثبتی را طی می‌کند.
ایلنا/ the sun
کد N1677182

وبگردی