آفتاب

امام جمعه اهواز:رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی نشانه تقوا مداری است

امام جمعه اهواز:رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی نشانه تقوا مداری است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29اردیبهشت امسال بیان کرد: رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی نشانه تقوامداری و سلامت ایمان در جامعه است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: همه به خصوص نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها باید تلاش کنیم از مرز تشرع خارج نشویم و حرف های خلاف شرع و اخلاق به زبان نیاوریم.
وی گفت: در فضای مجازی نیز باید اخلاق اسلامی حاکم باشد و چیزهایی نشر ندهیم که باعث تضییع حقوق یک مسلمان شود در غیر این صورت وارد حرام شرعی شده ایم.
خطیب جمعه اهواز در ادامه از کسانی که صلاحیت قانونی و شرعی دارند خواست در عرصه رقابت های انتخاباتی ورود کنند ولی هدف آنان باید خدمت خالصانه به مردم و کشور اسلامی باشد.
موسوی جزایری به حساسیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و همگان را به شرکت در این عرصه ملی و اسلامی فراخواند.
وی گفت: انتخاب رئیس جمهوری به خاطر حساسیت فوق العاده و مسئولیت های حساس آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

*رکورد اقتصادی باید به رونق اقتصادی تبدیل شود
امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت رکورد اقتصادی در کشور گفت: باید تلاش کرد رکورد اقتصادی تبدیل به رونق اقتصادی تبدیل شود.
وی به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی به خصوص بیکاری و اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: همه ما باید آستین های همت را بالا بزنیم و اقتصاد کشور از حالت نیمه فلج خارج کنیم.
موسوی جزایری ابراز امیدواری کرد رئیس جمهوری آینده بتواند گام های بلندی در رفع مشکلات اقتصادی کشور بردارد.

* حمله Hمریکا به پایگاه هوایی شعیرات سوریه خلاف همه قوانین بین المللی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، حمله موشکی امریکا به پایگاه هوایی شعیرات را خلاف همه قوانین بین المللی توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.
آیت الله موسوی جزایری افزود: البته این نخستین بار نیست که امریکا با حمله به سوریه همه معاهدات و قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد.
وی حمایت برخی کشورها امریکا به خصوص عربستان سعودی در حمله اخیرش به سوریه را نکوهش کرد و گفت: حاکمان سعودی حتی گفته اند هزینه حمله موشکی امریکا به سوریه را پرداخت می کنند ، البته رئیس جمهوری امریکا هم خیلی پولکی است و از همه جا می خواهد درآمد داشته باشد.

*ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت سنگینی برعهده دارد
خطیب جمعه اهواز با گرامیداشت 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی الهی مسئولیت سنگینی در حفظ و حراست از کشور و نظام اسلامی برعهده دارد.
وی به زمزمه های شوم ایادی امریکا و گروه های ملحد و ضد انقلاب در انحلال ارتش در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:حضرت امام(ره) در پیامی که در 28فروردین ماه 1358 صادر کردند حمایت قاطع خود را از ارتش جمهوری اسلامی اعلام داشته و آن را ارتش اسلام توصیف کردند.
موسوی جزایری در ادامه به رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با گروه های ضدانقلاب و ملحد اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 48هزار شهید و 200هزار جانباز ، دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کردند.
امام جمعه اهواز با تجلیل از مقام شامخ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید افزود: شهید صیاد شیرازی آیتی از آیات خداوند بود و در میدان های خطر و مبارزه با ضد انقلاب و رژیم بعثی عراق ، مخلصانه و برای خدا تلاش کرد و در نهایت به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت در راه خدا بود نائل آمد.
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از معاصی
گفت: تقوا باید در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما ساری و جاری باشد.
وی گفت: حضرت علی (ع) در خطبه متقین(همام) نهج البلاغه نشانه ها و صفات انسان های باتقوا را با ظرافت و دقت بسیار بیان فرمودند و این برای همه مومنان بهترین راهکار برای رسیدن به تقوای الهی است.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1677138

وبگردی