آفتاب

افتتاح 6 پروژه آموزشی و درمانی با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه

افتتاح 6 پروژه آموزشی و درمانی با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه، 6 پروژه آموزشی و درمانی را در شهر کرمانشاه افتتاح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی به همراه استاندار، نمایندگان مردم کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی پروژه های مرکز آزمون الکترونیک دانشکده پزشکی، دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)، کلینیک جامع تخصصی بوستان، مرکز تحقیقات اختلالات خواب بیمارستان فارابی، دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی و 10 اتاق عمل بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه را افتتاح کرد.
برای افتتاح این 6 پروژه در مجموع حدود 379 میلیارد ریال هزینه شده است.
مرکز آزمون الکترونیک دانشکده پزشکی کرمانشاه در زمینی به مساحت 800 متر مربع و هفت میلیارد ریال و کلینیک جامع تخصصی بوستان در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع و 140 میلیارد ریال اعتبار در پنج طبقه افتتاح شد.
همچنین توسط وزیر بهداشت، مرکز تحقیقات اختلالات خواب بیمارستان فارابی کرمانشاه به عنوان تنها مرکز غرب کشور در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با 2 میلیارد ریال اعتبار و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینی به مساحت 600 متر مربع و 10 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
همچنین 10 اتاق عمل بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه با 2 هزار و 400 متر مربع متراژ و 120 میلیارد ریال اعتبار و دستگاه شتاب دهنده خطی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با 100 میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه هایی بود که عصر پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
همچنین وزیر بهداشت صبح پنجشنبه به شهرستان صحنه در شرق استان کرمانشاه رفت و بیمارستان 64 تختخوابی دکتر معاون این شهرستان را که 120 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، افتتاح کرد.
حضور در جمع مردم روانسر در غرب کرمانشاه و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان از دیگر برنامه های دکتر قاضی زاده هاشمی در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه بود.
وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران در مورد ایجاد تحول در حوزه سلامت استان کرمانشاه گفت: اگرچه خدمات و اقدام های بسیار خوبی در استان کرمانشاه انجام شده اما باید اتفاقات زیادی بیافتد تا انتظار تحول داشته باشیم.
وی به افتتاح 10 پروژه بهداشتی درمانی و آموزشی با حدود هزار میلیارد ریال اعتبار در این سفر اشاره کرد و افزود: این پروژه ها در جهت رفع نواقصی است که اکنون در استان وجود دارد.
وی تاکید کرد برای ایجاد تحول جدی در استان کرمانشاه باید زیرساخت ها را توسعه دهیم.
وی گفت که در دولت تدبیر و امید زیرساخت های حوزه سلامت استان کرمانشاه توسعه پیدا کرده و همچنان تقویت و توسعه این زیرساخت ها در دست اقدام است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جریان افتتاح مرکز جامع تخصصی و فوق تخصصی بوستان کرمانشاه نیز با قدردانی از دولت و وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد که این طرح باید ادامه یابد.
سیدقاسم جاسمی همچنین از وزیر بهداشت خواست با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه، این استان را ویژه ببیند و جایگاه ویژه ای در وزارت بهداشت برای استان کرمانشاه در نظر بگیرند.
وزیر بهداشت روز چهارشنبه برای افتتاح 10 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی به کرمانشاه سفر کرد و تا روز جمعه مهمان مردم این استان است.
در اولین روز سفر، وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر و کلیایی بازدید کرد و سپس در جلسه ای با حضور نماینده مردم و فرماندار این شهرستان و همچنین استاندار کرمانشاه حضور یافت و وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در سومین و آخرین روز از سفر خود به استان کرمانشاه قرار است فردا جمعه به شهرستان اسلام آبادغرب سفر کند و مرحله دوم بیمارستان این شهرستان را نیز افتتاح کند.
شبک **8066/3302 **1917**خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1676782

وبگردی