آفتاب

وزیر تعاون: سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می شوند

وزیر تعاون: سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می شوند

کرمان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دوره ای هر سال 300 هزار نفر وارد بازار کار می شدند در حالی که اکنون سالی یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می شوند.

به گزارش ایرنا علی ربیعی که به همراه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمان روز پنجشنبه با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار کردند؛ افزود: دولت یازدهم به بدترین شرایط برخورد کرد که تعطیلی کارخانه ها از این جمله بود.
وی اظهار کرد: در سال های 96 و 97 و 98 به سمت جهش خواهیم رفت؛ وقتی اقتصاد را درست کردیم روی فرهنگ هم می شود کار کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش آی تی در کرمان انجام می شود و سرمایه گذاری در این حوزه حداقل چهار هزار شغل ایجاد می کند که میزان ارزش افزوده استان را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه استاندار کرمان در رصدهای انجام شده موفق عمل کرده است اظهار کرد: 35 هزار شغل در این استان ایجاد شده است که افراد دفترچه تامین اجتماعی دارند.
ربیعی ادامه داد: نصف این مقدار نیز شغل غیررسمی ایجاد شده است با این وجود استان کرمان توانسته در سال گذشته 50 هزار شغل ایجاد کند که باز هم به دلیل جمعیتی که وارد بازار کار می شود ایجاد اشتغال موجود کم است.
وی نرخ بیکاری در استان کرمان را 12 درصد ذکر کرد و گفت: استان کرمان در زمینه سرمایه گذاری ها مقام نخست را دارد و چهار سال دیگر اثر خود را می گذارد.

**بیکاری انباشته شده در جامعه وجود دارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این دیدار گفت: می دانیم برخی اقشار جامعه مشکلات معیشتی دارند و بیکاری انباشته شده در جامعه وجود دارد.
محمود واعظی افزود: اگر بگوییم مردم هیچ مشکلی ندارند معنایش این است که مردم را نمی شناسیم و در شرایط جامعه نیستیم قطعا مردم مشکل دارند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اگر امروز را با چهار سال قبل مقایسه کنیم تفاوت را متوجه می شویم.
وی اظهار کرد: در هشت سال دولت گذشته به طور خالص حدود 9 هزار شغل ایجاد شد در حالی که سال گذشته بیش از 700 هزار شغل ایجاد شد با این حال مردم هنوز بیکاری را در جامعه احساس می کنند.
واعظی افزود: امروز آرامش در جامعه وجود دارد و مشکلاتی که با کشورهای خارجی در گذشته داشتیم، امروز نداریم.
وی به نقل از استاندار کرمان گفت: امروز 25 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در استان کرمان در حال اجراست که در سایه امنیت و هماهنگی ایجاد شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: قبل از این سفر خدمت دکتر روحانی رسیدیم و وی سلام و ارادات خود را خدمت امام جمعه کرمان اعلام کرد و خواست سلام وی در تریبون نماز جمعه به مردم استان رسانده شود.
وی گفت: رئیس جمهوری خواست اگر نکاتی هست که باید در سیاست های استان دنبال شود، اعلام شود.
واعظی به برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در تهران اشاره کرد و افزود: حدود 15 نفر از اعضای کابینه و استانداران در این نشست حضور داشتند و کرمان در این نشست به عنوان استان نخست در کشور در بخش اقتصاد مقاومتی مطرح شد.
وی گفت: نمایندگانی که کرمان به مجلس فرستاده از تفکر مردم کرمان است که مشی آنها مانند امام جمعه این شهر، استاندار و آیت الله هاشمی رفسنجانی، مشی اعتدال است.
وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (پنجشنبه) برای امضای تفاهم نامه طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) و افتتاح طرح های حوزه ارتباطات این استان وارد کرمان شدند.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: فرشته دریس
3029
کد N1676555

وبگردی