آفتاب

عضو مجلس خبرگان: تجاوز به حریم خصوصی مصداق بداخلاقی انتخاباتی است

عضو مجلس خبرگان: تجاوز به حریم خصوصی مصداق بداخلاقی انتخاباتی است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تجاوز به حریم خصوصی و افشای اسرار و مسایل شخصی افراد در ملاء عام، مصداق بداخلاقی انتخاباتی بوده و به ضرر کشور است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری باید جانب انصاف، ادب و احترام را حفظ کرده و در کمال احترام با رقبای خود برخورد کنند.
وی پرهیز از تهمت زدن داوطلبان به یکدیگر را در انتخابات پیش رو مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اخلاق اسلامی باید در تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها به نمایش گذاشته شده و رقابت سالم بین داوطلبان برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه هدف وسیله را توجیه نمی کند، ادامه داد: برای رسیدن به هدف نباید از هر وسیله و ابزاری استفاده کرد بلکه تبلیغات انتخاباتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید جلوه ای از دستورات اسلامی باشد.
وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: تبلیغات انتخاباتی در جامعه اسلامی نباید موجب اختلاف و تنش در جامعه شود زیرا بداخلاقی های انتخاباتی ممکن است برخی از مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد کند.
آیت الله شبستری اظهار کرد: پرهیز از اسراف و کاهش هزینه های انتخاباتی نیز باید در اولویت تبلیغات داوطلبان قرار گیرد و نامزدهای انتخابات حقایق را به مردم انتقال دهند تا اخلاق انتخاباتی در مخاطره قرار نگیرد.
به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری، دادن وعده های دروغ و غیرقابل تحقق، خلاف اخلاق انتخاباتی است و بر همین اساس داوطلبان نباید وعده های غیرعملی به طرفداران خود بدهند.
وی با بیان اینکه داوطلبان باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی راهکار ارایه دهند، افزود: نامزدهای انتخاباتی به جای برنامه های رویایی باید برنامه های عملی داشته باشند و برنامه های غیرعملی نیز مصداقی از بداخلاقی انتخاباتی است.
آیت الله شبستری تاکید کرد: گفتار داوطلبان انتخابات باید با عمل آنان مطابقت داشته باشد و التزام به قانون اساسی و توجه به زمان آغاز و پایان تبلیغات انتخاباتی باید مورد توجه آنان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا رئیس جمهوری روز گذشته در مازندران گفته بود که مرغ خوش آواز اخلاق انتخاباتی را نباید قربانی کنیم و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات اخلاقی، شکوهمند و به صلاح کشور و اسلام باید فراهم شود.
با وجود تاکید مسئولان بر اخلاق مداری در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود، همچنان می توان در برخی از شبکه های اجتماعی جلوه هایی از بداخلاقی علیه دولت تدبیر و امید را به نظاره نشست.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1675875

وبگردی